AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.182

Hål i plasten under M-front E39

Bj
49
Björkhultarn
323CiA -99
530iM -01
Isklumpar på vägarna är farliga. Har fått ett hål i den svarta plasten under stötfångaren längst ut på hörnet. Ser ut som om det skulle gå att byta bara den biten. Det sitter någon form av sensor där, kanske ute tempgivaren?

Någon som vet om den biten går att byta separat? Har en bild men vet inte hur man lägger upp den?
pl
31
pluring
528i Touring -00
Hej, Jag har råkat ut för precis samma sak, upptäkte att det hängde en sladd ner på marken och vad jag kan förstå så är det ytter temp.mätaren. Jag tror att den finns att köpa.Länk Nr. 14. kostar ca.100-150:-
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hej!

Ja det är utetemp mätaren, tryck upp den nånstans bakom så att den inte skadas. Plasten går att byta, kostar ca 800:- för enbart delen.

Jag har samma operation att vänta när jag lämnar in bilen på service.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Bj
49
Björkhultarn
323CiA -99
530iM -01
800:- !! Då tror jag att jag skruvar loss biten och använder lite glasfiberspackel. Är väl antagligen svårt att hitta biten på skroten också.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hade det varit en bil utan M-front så hade det enl. uppgift kostat ca 150:-.

Ja, den biten borde vara svår att hitta, och de som har m-front till salu med den delen vill säkert sälja den komplett.

Det får bli ett byte för mig.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
har just bytt nedre innerskärmen höger sida samt temp givaren. den sitter nämligen i samma del som innerskärmen.

140 kr för skärmen
300 kr för givaren.
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Rolig_Kille

Tack för prisuppgiften, jag behöver samma skärmbit som du. Och till det priset är det ju inget att tveka på:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.