|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 535 -89 som det sitter öppet filter på ett trim chip som det stog att den skulle ge 24hk och sen extraktorgrenrör och fullflödes kattar och ja undrar hur mycket detta kan ge i hästar ja räknar iaf med att chippet ger 10hk | |
Hans Andersson |
15-25hk+ skulle ja tro med klart bättre vrid, lite beroende på motorns övriga skick...far in och kör i en rullande test så har du papper på det sedan ! då kan dom ställa in motorn bättre också ! Vet att Motornord tar Ca: 1000kr och dom håller till i Sundsvall. Mvh Hasse... hea |
| hmm motornord sundsvall finns de ingen i sthlm | |
| Frågan är om det ger så mycket utan att motorn mappas om. | |
|
Hm! Du har väl ett dubbelt avgassystem redan! Då vinner du inte så mycket på att få ett grövre system! Motorn behöver ett mottryck för att inte tappa kraft på låga och mellanvrv! Jag tror du ska kontakta den kille som håller på med kolfiberinsug, han kan hjälpa dig med lämpligt ställe för mappning! Tveksamt om det chip du har idag ger något alls men det finns det olika uppfattningar om! |
|
Hans Andersson |
Sök på nätet det ska finnas en "BSR trimfirma" mycket duktiga killar hea |
|
men min tanke var att fullflödes kattarna ger bättre med effekt för ja har för trend AB säger att dom snor kanske 20-25hk på min bil på grund av att de byggs upp ett för stort tryck tillbaka till motorn så därför full flödes kattar men för att låta motorn få sitt tryck den behöver så är systemet bara två 2tums rör förekattarna och igenom kattarna och efter två 2.5 tums rör jag har tidigare kört med original kattar och ett 3tums rör efter kattarna och med två ljuddämpare och sen bara med en ljuddämpare och de visade sej att de snodde massor med kraft på låga varv men ja kommer köra ut bilen under början av april då kommer ja skriva här i hur bilen känns och vad som har förändrats OBS avgasystemet är enn komplett M5 E34 3.8 alltså extraktorgrenrör, fullflödes kattar och resten från M5 grenrören modifieras så de passar M30 motorn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.