|
|
|
|---|---|
|
Fläkten fungerar bara på max inställningen och har varit så en tid, men nu kommer det ingen värme efter följande händelse: Igår åkte slangen till kylaren av och efter att ha satt på den och fyllt på nytt vatten(med glykol såklart) så blir det ändå överhettat och jag måste stänga av bilen. Vad beror detta på? Termostaten eller vattenpumpen eller? Nån som haft samma problem eller liknande? | |
|
det kan finnas luft i kylsystemet. vattenpumpen kan vara kass. tempgivare kass. det kan vara skit i kylarvattnet som satt igen någon vattenkanal så att vattnet inte kan cirkulera. hoppas det löser sig feken |
|
| är det lätt att byta termostat eller vatttenpump? Eller är det bättre att lämna in den? man tjänar ju lätt 500:- på att göra det själv. | |
|
termostaten är lätt att byta. har inte bytt vattenpump på någon bmw, men kan du meka litegrann tror jag att du fixar det. feken |
|
| Nej det är inte särskilt svårt att byta vattenpumpen själv heller. Jag gjorde det i somras. Sök på vattenpump under mekartips så får du bra överblick över både vattenpump och termostat byte | |
|
bytte termostaten och luftade så nu kommer det värme men tempmätaren verkar vara trasig, fungerade under luftningen. Råkade bryta av en plastgrej(minst 3 ställen i motorrummet i plast som är trasigt-BMW=kvalitet my ass ^^) som sitter på övre slangen till kylaren, är det tempgivaren? Inuti var en vit massa. |
|
| Nu funkar tempmätaren och jag har inte gjort något, dessa mätare brukar dock inte funka på BMW. Var likadant på den andra jag en gång ägt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.