AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
940

Bortagning av emblem på en e36 -98

-> Länk <-

Är detta något man vågar sig på? :)

Sitter alla emblem fasst endast med dubbelhäftande tejp?
Någon som har gjort detta på en 6-7 år gammal bil?
(svart met.)

Mvh
Visa användare
24
Dennis_m3
M3 E36 97
325 E30 90
Om du menar 328 emblemet så brukar det funka med en värme pistol...
Om det sitter allt för bra så ta en fiskelina ock skär bakom med, men då blir det oftast en massa tejp/lim kvar det kan man gnuga bort med avfettning eller liknande men det e ett litet projekt i sig.. men det finns nog nån med en bättre lösning men jag har använt den metoden på mina bilar...
Var försiktig med värme pistolen bara så inte lacken reser sig!!
Visa användare
62
gigge
E36 320i -92
Tror att huvemblemet enbart är att trycka ut från insidan av huven, ta bort isoleringen så ser du.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Huvemblemet får man lätt loss genom att ta en skruvmejsel och försiktigt peta upp den mellan emblemet och huven. Samma sak med emblemet på bakluckan.

325 emblemet på bakluckan på min förra E36a tog jag loss utan hårfön. Hade bara en fiskelina som jag skar genom tejpen med. Sen fick man gnugga bort överflödig tejp. Rubbade oxå lite efteråt på stället och vaxa sedan lite. Blev perfekt.

// M.v.h. Daniel
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
De runda emblemen på huv och baklucka sitter med två stift, kan tryckas ut innifrån eller dras loss utifrån, tex med fiskelina. Eller brytas loss FÖRSIKTIGT med en mindre mejsel, skydda lacken!
Siffrorna är limmade, fisklina och litet värme funkar.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
dr
11
dr.drake
320i touring -02
Jag tor bort beteckningen bak. Gjorde det på en varm sommardag så då behövdes det inte hettas upp - "skar" igenom tejpen bakom siffrorna med tandtråd :) funkade perfekt!
Sen är det bara att tvätta med avfettning och sedan lite rubbing wax... syns inga märken alls!

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har i regel haft bilar där modellbeteckningen redan varit borttagen men på min 540 så hade jag ett 4.4-märke som jag bille ta bort och då bilen skulle in på Ditec ändå så bad jag dom ta bort detta på samma gång. Då varnade han mig att dom inte kunde lova att lacken inte skulle släppa. Låter väl otroligt att lacken skulle vara så känslig men det finns väl ändå en anledning till hans varning.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.