|
|
|
|---|---|
| Är mitt uppe i att köpa ett sportavgas system till min BMW. Jag väljer mellan Supersprint och Remus men har hört av Remus rostar väldigt fort, någon som kan bekräfta detta eller är det bara snack!? | |
| Hej! Har själv ett Supersprint, och det är verkligen värt pengarna 4000:- Remus därimot kostar 7000:- Vet inget om att det ska rosta väldigt fort. Är hur nöjd som hels med mitt system | |
|
Funderar också på ett Supersprint till min 328i E36. Funkar det bra att behålla original till och med kattar och sedan fortsätta därifrån? Hur lätt är det att montera? Sitter det i original-fästanordningarna osv? |
|
|
Japp det funkar hur perfect som helst. Du köper bara bakre delen "från katalysatorerna och bakåt". Detta klarar du av att byta själv, det enda som kan vara ett problem är muttrarna som sitter på orginal rören kan vara upprostade, och lite kluriga att få av. Om det inte går att skruva av dem, så är det bara till att kapa av dem med en liten vinkel slip. Så du kan få byta ut bultarna. Det nya systemet passar till infästningarna på bilen.. Det blir ett helt underbar ljud av detta. Kompletera sedan med ett "optiflow"luftfilterkit från BSR. Då blir du farlig på 402 meter. Hi hi. Lycka till. |
|
JF |
Fina tips grabbar! Jag tänkte kolla med er om ni vet nåt om Simons.. är det bra.. värt pengarna.. ljudet? |
| Simons får man nog säga är prisvärt, men de brukar brinna slut fort och då låter det mycket... | |
|
Köp inte Simons...... (Mina rekomendationer) Jag hade en simonsburk längst bak på min 325:a E30. Jag körde 850 mil med det i sommras och tidigare ägare körde nog ca. 2500 mil innan mig. Innan jag ställde av bilen i höstas så började det låta väldigt mycke om den, speciellt när man hade kört hårt. Det lät som det ekade inne i burken. Iofs. så lät den javla gott innan dämparen blev dålig. /Bonje |
|
|
Simons finns ju annars i rostfritt till 325-E30 för 2995:-. |
|
| Har ett Remussystem och har inte märkt någon speciell rost ännu i vart fall och vad jag kan förstå har det suttit på bilen ett antal år. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.