|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Någon som vet när man på BMW började med "Fri Service" de tre första åren? Tacksam för ett snabbt svar! Wargen | |
|
Man började väl med att erbjuda fri-service under 2 år och 6000 mil men utökade sedan det hela till 3 år och 8000 mil. När övergången gjordes kan jag dessvärre inte svara på. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Okay! Men när började man med 2 år då? Wargen |
|
|
Någon borde ju veta tycker jag! Wargen |
|
| Jag tror det var 2 år på e36 och när e46 kom så förlängdes serviceintervallerna och därmed också den fria servicen. | |
|
Min förra BMW (E46) var tagen i trafik första gången 1999-07-30 och jag hade 3 års fri service på den. //Stenback |
|
|
1995 hade jag två års fri service på min nybil iallafall. Keep Your Distance! |
|
|
Läste inte frågan ordentligt... Kom inte 3-års intervallet med E46? Min 320 -99 hade 3-års fri service. Keep Your Distance! |
|
|
Tack för svaren! En klurig fråga till! Någon som vet om demo och utställningsexemplar hade "fri service" räknat från köpedatum eller om man som köpare av en sådan bil missar en del eller hela den "fria servicen? Wargen |
|
|
Skulle spontant gissa att du "förlorar" en del av den fria servicen då den räknas från datumet då första ägaren tog bilen i bruk. Och en demovagn är ju brukad av återförsäljaren i trafik. Ett utställningsexemplar bör dock inte "förlora" någon tid då de oftast inte varit tagna i trafik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.