|
|
|
|---|---|
| tjena har en bmw 320 e30 med 325 motorn och den började läcka olja idag då jag körde den. den läcker mycke och jag har inte hunnit kolla under den men jag undrar om nån vet vad som kan ha hänt med den . tacksam för svar | |
| Lite svårt att gissa sig till vad som kan ha hänt. Du får nog försöka lokalisera var någonstans det läcker.. Det är ju inte bara på ett ställa det kan läcka tyvärr.. | |
| det som är konstigt är att oljan som ligger på marken inte är varm fast bilen står på 90grader | |
| Inget särskilt konstigt med att oljan inte är varm. Det är så liten mängd som droppar ner att den kyls av väldigt fort när den rinner ner. Som sagt, bara att krypa under och kika. Kolla kring vevaxeln och alla packningarna till oljetråg, topp och ventilkåpa. | |
|
så nu har jag kollat läckorna det verkar komma ifrån nått som ser ut som lambda sonden men den sitter ju på avgas röret så det måste vara motorvärmaren eller jag vet inte vad det är nån? sen droppar det ifrån 2 slangar som går från tråget och fram till nån kylare så min fråga är det olje kylare orginal på e30in? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.