|
|
|
|---|---|
|
Hej till alla BMW älskare. Jag har funderingar på en 130I vad tycker ni om den? Eller jag ska köpa den klassiska 330i n Det är svårt och välja det.:) | |
|
330i alla dagar....om du har råd. Flåklypa |
|
| Det är inget svårt val,330i. | |
|
Självklart 330 även om du skulle mena 330 E46. 330 är bättre på alla punkter utom i antalet hk... Keep Your Distance! |
|
| Båda är självklara utifrån vilka prefereser du har. 130i:n har nog mer "nerv" och är lite råare i sin karaktär, medan 330i:n bjuder på mer komfort och större kupéutrymme, samtidigt som den är sportig. Så vad som är bäst handlar nog mer om personlig smak... För min del hade det blivit en 130i. | |
|
Om pengarna finns så 330i! Jag skulle nog ha funderat på Golf R32 också om 130i hade varit intressant.... |
|
|
130i! Åker du mycket låpngt kanske 330 men annars är valet givet 130i utan sportpaket! Asken |
|
|
130 iM sen beror det på vad du ska ha bilen till ;) |
|
|
Vänta in 330i/335i coupé! :) |
|
|
Lulle ställer rätt fråga - vad skall du med bilen? Är det bara flåkörning utan krav på vare sig baksäte eller bagage så är 130:an ett kanonval. Men, för nästan (ok, ok.... en slant till!) samma pengar får du en mera mångsidig bil i 330:an som enligt min mening vinner i längden... Fast, nu fyller jag 40 i år, så jag har skaffat mig en massa gubbiga intressen, som krav på komfort, bekvämlighet och praktiska krav etc etc :-) |
|
Njuren |
Ska du "budbilsköra" ;-) så ta en 130! BMW - i nöd och lust? |
|
Jag skulle först och främst rekommendera dig att provköra och bilda dig en egen uppfattning. 1-serien är för liten i mitt tycke och jag skulle utan att blinka ta 330:n. Don't dream it, drive it |
|
| Om jag minns rätt verkade Automobil (som jag tycker har Sveries bästa biltester för närvarande) ha uppfattningen att styrning och väghållning är bättre på 330i E90 än på 130i. Jag har dock inte kört 130i själv och det är nästan ett år sedan jag körde 330i (fast nu är det bara fem veckor kvar tills det är dags igen). | |
|
Jaha det blir svarare när man får mera resonemanger om 130i n.Den är snygg och se med M-paketet! Men jag vet inte hur det kommer och tjänas om man har en 130 BIG M. Det är klart att 330i är helt rätt utan tvekan. Jag ska vänta lite till och se va som händer. Man blir mer klok när man hör andras rekommendationer. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.