|
|
|
|---|---|
| Är snart dags för kambyte på bmwn... Vad går en ny kam på till en 325i Kat M20-B25 motor? O vad kan det kosta om jag låter en verkstad fixa det? | |
| billigast är om du kan hitta en bra beg topp med kam(inte det lättaste till den motorn ioförsig) att lämna till verkstad är knappt lönt på en gammal bil, bytar du kam bör du byta vippor o axlar med o gärna avgasstyrningar då det är dom som slits mest! lättast är att kolla på nån sida typ motornord om priser! | |
|
sök bmw motorer eller toppar på blocket, kronobergs län så får du upp en kille som har grejer, ingemar hetar han, han tar din gamla topp i byte o du får en ny till bra pris, han satte i en helt nyrenov motor i min 730 för 10 000 ink jobb o tog den gamla i byte, då fick jag dessutom en 3,5 l block istället. han har en duktig mek från öst någonstans, men väldigt duktig, jag kom 8 på morgonen, o åkte därifrån halvtre med ny spis, o den fungerar perfekt. Han har till alla motorer... Mvh Robban |
|
|
bmwlover1: glöm inte att påpeka för "Pakrit" att söka på forumet efter erfarenheter från bmw motorer kring växjö. alla har inte fått vad de betalat för.... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
0737-316744 Mail bmw-motorer@telia.com Här är killen jag pratade om, det var två år sedan jag hade kontakt o affärer med han, men jag tror han e ok, för han bor ju på en liten ort.. så han borde ju vara rädd om ryktet. Till mig sa han att han köpte delar till bra pris från tyskland och därmed kunde hålla bra pris ut till kund här i sverige, men om han blivit dyr på senare tid vet jag inte, men det är väl bara o pressa honom lite då. Har du möjlighet att åka till han så är det ju ett plus, jag trodde pris på motorn var om jag fick den till gotland på pall, men han insisterade på att jag skulle köra ner till honom, det gjorde jag på 5 burkar med trasig vipparm, på bmw skulle dom ha 14000 för att byta kam o vippor, så detta var min livs bästa affär! Lycka till |
|
|
gti charlie. Jag har bett om att inlägget skall försvinna, tråkigt att alla inte har samma erfarenhet, trots det har jag gjort en god affär.i alla fall för min går fint ännu och jag är ganska ny på forumet så jag visste inte detta. mvh robban |
|
|
just därför sa jag att leta runt lite och läsa, så kan man bilda sig en egen uppfattning! har man själv koll och kontrollerar vad man köper precis som vanligt är det säkert ingen fara alls! alltid bäst att bilda sig en egen uppfattning efter att ha läst lite. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Har läst lite om ingemar nu, och det var ingen vacker läsning, tyvärr så bildas den egna uppfattningen av egna erfarenheter och dessa har varit goda för min del, tråkigt att han håller på o fuskar som han gör, han med sina priser skulle annars vara en tillgång för alla med motorras osv om han levererade som han lovade,men det är väl så sant som sagt, det som låter för bra för att vara sant, är sällan sant, jag inser att jag haft tur. | |
fyllecaj |
bmwlover det var en ärlig kommentar om en man med dåligt rykte han lurar inte alla verkar det som han lurade inte mej heller tror jag inte hehe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.