|
|
|
|---|---|
|
Hej! I går när jag startade min 530dT -01 så dog stereon (Business med kassett, CD-växlare baktill och DSP). Har kollat säkringar (hela) och gjort en reset med batterifrånkoppling utan att det hjälpt. Jag antar att märkespecifika prylar inte servas så lätt på andra ställen. Dokumentationsbrist? Finns det något mer man kan göra innan man "måste" lämna bilen till BMW? Någon som har ideér eller beg. delar att sälja? Har sökt men inte hittat en liknande felbeskrivning på forumet. Får njuta av motorljudet så länge! /Lennart | |
|
Vet ej riktigt hur buisness versionen ser ut men min reverse rds har en separat säkring bak på stereon på 10A plocka ut den och kolla det först. Skulle där inte sitta en så letar du efter närmsta B-punkt service verkstad de kan nog till 90% lösa detta fel. B M W |
|
|
Även min stereo har dött, bandare med cd-växlare därbak. Har du hittat någon lösning? |
|
|
Hej, Prova med att ladda batteriet över natten, det är inte klokt vad många "skumma" fel som kan inträffa när man har dåligt med kräm i batteriet.. I mitt fall så har steron lagt av, fjärröppningen funkar dåligt och även telefonen lagt av men aldrig alla fel på en och samma gång.. Mvh Jimmy |
|
|
Hej! Nu är problemet åtgärdat! BMW Segeltorp hjälpte mig med lite felsökning och konstaterade att min radio/stereo-enhet "dött". Studerade detta utmärkta forum och konstaterade att samma enhet finns även i X5 och de tillverkade efter september 2004 klarar av att spela upp mp3-låtar. På BMW pratade man priser på cirka 6500:- SEK !!!! Inte aktuellt för min del i alla fall! Jag letade på eBay och hittade denna Länk Tillverkad av Alpine vecka 49 2005 och är dessutom helt ny. Beställde den - kostade 3300 SEK - och monterade den på max 10 minuter och allt fungerar perfekt. Nu har jag cd-växlare där bak och en cd med 240 mp3-låtar i där fram så urvalet blev mycket större. Ville bara berätta att original kan också fås att läsa mp3-skivor, det gäller bara att hitta rätt prylar. Keep on rocking / Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.