AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
720

Beställa från USA

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej alla.

Sitter och kollar på bilstereositer från USA, blir helt knäpp av deras priser. Många saker under halva priset jämfört med här i svea rike.

Men hur är det, om jag beställer tex ett slutsteg, kommer det till nå i tullen?

Jag menar om jag har betalat varan ska dom väl inte kunna sätta nå extra peng på det? Eller är jag som ofta lite för ovetande?

Som exempel kan man köpa Pioneer GM-D510M monosteg för 1500:-. Pris i sverige runt 3000:- o upp.

Då kan man ju snart fylla 750´n även bak.

jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Moms plus tullavgift tillkommer vanligtvis. Plus frakt så klart. Momsen är ju 25%. Vet inte hur många procent tullavgiften är. Men kanske runt 5%? Frakten är nog inte heller så billig då slutsteg kan väga en del.

Handlar du däremot inom EU slipper du detta trams (frakten måste man ju betala ändå så klart). Men då brukar ju priset å andra sidan vara högre.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tänk på att det kan skilja på "stegning" och område på FM-bandet, om det är radio du är ute efter.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
le
234
leszek
BMW 535 -88
När man skickar grejer från USA skriver man vad det är i paketet samt värdet på varan. detta använder försäkringsbolaget som underlag om varan skulle bli skadad eller försvinna! Om man är redo att riskera lite så kan man alltid skriva ner värdet på varan och därmed momsen. Men detta är naturligtvis att lura staten på pengar!!!

För jag tror att ni håller med mig att både Göran P. och hans TANT, VD behöver lite mer CASH nu när de ska köpa/bygga hus!!!
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Jo, det är ju klart att man vill att landets styre ska bo ståndsmässigt, eller hur?

Hade tänkt beställa slutsteg, men jag tror jag provar att ta från England istället. Har inte kollat priser i Tyskland, är sorgligt dålig på språket, men kanske finns det även bra priser där.

Visst kan man handla även här, men kul å se om det går iaf. Om inte annat kan man få tre men betala för två med lite tur.

Tack för svaren.
www.pixmania.com funkar fint och har klart fina priser på headunits iaf..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Den här sidan har hyffsade priser Länk

åtminstone på Alpine, stor skillnad mot här hemma. Förskottsbetalning som gäller, har dock bara hört bra om denna firma. Men kom ihåg att allt vad som heter Garanti blir jobbigare vid ev. fel.

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.