|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Någon som har erfarenheter om vad besiktningen säger om man turbokonverterar? Går det att besikta överhuvudtaget? Tacksam för svar! 16v... Det räcker, kom igen alla med sexor! | |
| Det har väl konstaterats ett antal gånger att det är kört med motorer som inte är avgas-certifierade om det inte är en flyttgods-bil. | |
|
Jag har konstaterat ungefär lika många gånger att det inte spelar någon roll om bilen är flyttgods eller inte. Jeppe |
|
| Går det inte att köra med originaleffekten och utan avgaskravet med flyttgodsbilar ? | |
|
Jesperado >> Vadå? Är det bara en myt det där med flyttgodsimp? Min bil gick i alla fall igenom bes för att den var flyttgodsimp... |
|
|
Som jag har förstått det så får man väl endast betala en (ganska dyr) miljöstörningsavgift om bilen inte är avgascertifierad. Eller är detta fel? Har i alla fall hört att nämna miljöstörningsavgift skall uppgå till cirka 7000 kronor... Är det enda hindret, så kan man ju leva med det. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Enligt besiktningen hemma så är det OMÖJLGT utan ett intyg från BMW som dom inte skriver ut.Jag försökte när jag ville få min 325 turbo godkänd,och det var kalla handen från BMW. Länk |
|
| Vid oklarheter så kan man väl ta å ringa till SBP och fråga, fattar inte dom så får man ring till BMW och kolla hur det funkar. | |
|
Det var annat förr Wald... bättre förr minsann..... Jeppe |
|
| _squad, jag har gjort det, ang turbo instalation på en bmw...och det är tvärrstopp. Bmw är totalt omöjliga att ha och göra med när det gäller sådana (alla) ombyggnader. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.