|
|
|
|---|---|
| Märkligt problem! När det är kallt ute så hörs ett högt gnällande ljud från fläkten, men bara när man svänger höger. Slår man av fläkten så slutar gnällandet. | |
|
Skulle tro att motoraxeln inne i kupéfläkten har ett litet normalt spel, och att nånting ligger imot de roterande fläktarna (höger eller vänster) när du svänger osv. Kanske nåt löv eller annat, fast då måste man slarvat och kört med fläkten utan filter osv. Lagerfel låter inte så troligt på en -03. FP |
|
|
Nja, jag fick liknande "gnäll" på min förra Compact efter ca 2 år, då sprayade jag lite olja längst in på axeln till kupéfläkten (trångt!) när den snurrade och den "sög in" oljan i lagret och därefter var den tyst och fin. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Om något ligger emot så borde väl det hörts hela tiden? Idag när vi hade 4,5 grader varmt ute så hörs ingenting. Så har det varit hela vintern. Kallt så hörs gnällandet, varmt så slutar det. | |
|
Har börjat få samma fenomen på min 525T -01. //Niklas |
|
|
Samma här också, 523 -99. Trist. Går över efter en stunds körning. Oskar |
|
|
Samma problem med min fläkt också. en av bmw's barnsjukdommar. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.