|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag funderar på att köpa en bmw för första gången. Har en E61 523 på gång. 1900 mil, uttagen 0507, silver, m-sport, advantage, xenon, mv+kupe, vinterhjul alu. Dom ska ha 339000 POK för den (nypris 445000 och den som köpte den fick ner den till 429000). låter det vettigt med 339000? Har inte provkört den än, ni som har en 523a räcker det med 177hkr? Eller "måste" man ha 525an och 218hkr? Såg i specarna att 523 och 525 har samma motorvolym m.m, innebär det att man kan "uppgradera" den själv till 218hkr om man vill? Mvh Johan | |
| en grej till... Vad är det för däckmärke/modell på M-sportfälgarna? | |
|
På min är det goodyear hyfsade för att vara rf däck. Tycker personligen att det är alldeles för lite motor i så stor bil men det är ju väldigt individuellt vad man prioriterar. Provade 525 då jag skulle handla och tyckte den var för trött. Tycker den är något dyr, har min på annons och kommer nog släppa den för 380" då har jag samma utr plus aktivstyrning och bensinvärmare. |
|
|
Vill du ha en "prestanda"bil då ska du sattsa minst på en 530i men om du vill ha en fin,komfortabel,snnab bil(ingen raket) då är det helt ok med 523i. 0-100 på 8,5s är inte så segt som många säger och tror.Jag tror personligen att det inte är så stor skillnad mellan 523i och 525i.Visst den sist nämda är snabbare men det är obetydlig prestanda skillnad tycker jag.Man köper varken 523i eller 525i för att rejsa.Lycka till med köpet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.