|
Sida 35 av 40
|
|
|---|---|
|
Flåklypa: Ess eller inte eller väl inte frågan det gäller. Eller har jag missuppfattat saken helt. För egen del handlar det inte om vilken firma som utför arbetet utan helt enkelt om resultatet. För egen del handlar det om att tillfredställa det naiva behovet att kraft och acceleration i det fordon jag brukar till vardags. Uppenbarligen är väl syftet med dessa forum att förmedla de erfarenheter och lärdomar vi erhållt när det gäller trim eller optimering av våra bilar. Ess eller inte må så vara. Dock kan jag väl efter att följt forumet under en längre tid erinra en känsla av att du ofta har synpunkter emot men sällan för. Så vart vill du komma? Pratar vi pris i förhållande till prestanda? eller har du tips att förmedla inom sveriges gränser, som med din erfarenhet kan prestera samma resultat. Eller vart fa.. vill du komma? Vad är din fråga? Om du har tips att ge, eller kan förmedla egna erfarenheter... förmedla dem så drar vi ju åt samma håll. Min önskan är att bilen min skall gå som fan....fungera som fan.. och strula så lite som möjligt.. Däremot så är jag inte tveksam inför att förmedla de verkliga uppleva erfarenheter jag haft. Jag har dock enbart, när det gäller nuvarande kärra, testat promotech cr5 och Ess. Och för min egen del så är resultatet enkel. Promotech = Felkoder och nödläge, Ess = Glädje. Med det menar jag inte att promotech är skit, men när det gäller min bil så har det inte fungerat. |
|
|
För mig är valet Ess - fick ett mycket bra bemötande och dom verkar veta vad dom talar om. Återkommer med resultatet. //Stefan |
|
|
Just som StefanL skriver så ger ESS ett seriöst intryck, mycket därför jag valde dem. P.S. var nyss uppe i 260+ på mätaren, 251km/h på GPS:en, tar ESS bort fartspärren? den ska ju toppa 248km/h enligt BMW. Var tvungen att sakta ner för trafik, men ska försöka dra den hela vägen ut någon gång. Går ju stadigt som bara den även i 250+ :) Så nöjd, så nöjd... |
|
|
StefanL när planerar du att programmera om boxen hos ESS ? D.v.s. när kan vo få ett utlåtande........ Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
29 oktober blir det av. //Stefan |
|
|
Om man tunar bilen hos ESS, hur kan man då återställa bilen. Måste man åke tillbaka? Finns det tuning som man själv kan ladda upp resp ner. Typ som BSR, fast till BMW. |
|
|
det räcker med att du åker till en BMW handlare och ber dom slänga in ny programvara så skrivs trimmet över. Bara att klaga på att motorn går lite ryckigt eller dylikt så kommer dom tanka över senaste programvaran. Sen tar ESS 1000kr för att återställa trimmet om det blivit överskrivet. |
|
|
StefanL har du varit hos ESS och modifierat bilen annu ? Är sugen på att få en rapport hur det blev, dina intryck. Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
väntar med spänning på ESS resultatet för Stefan L´s bil //amullo --- |
|
|
Hej Stefan L gick det inget bra eftersom du inte lagt in någon rapport om ESS-uppgraderingen ? |
|
|
Undrar det samma, fastnade du i norska skogen? |
|
| Inte störa. Han bromsar nog fortfarande. | |
|
Hej grabbar. Ledsen att jag inte hört av mig förrän nu, Bilen ska in till verkstan, har blivit påkörd två ggr. fram och bak. -ja det är faktist sant. Mycket papper med polisrapporter mm. Annars så är allt ok. Återkommer med rapport om uppgradering. Vi har hittat en ny lösning - mycket spännande om allt klaffar. jan44a. du har rätt till viss del -bromsar i sömnen skulle jag vilja påstå. //Stefan |
|
|
StefanL; Nya loesningar pa G med ESS......hmmmmm, slutresultatet kan ju inget annat aen bli jaekligt coolt. Kanske du bad dem att oepnna alla 'tappar' och dra ut sa mycket effekt som gar att fa ut ur dubbelturbon, oavsett driftsaekerhet och hallbarhet??? Eller aer det loesningar som inte inkluderar ESS. I vilket fall som helst LYCKA TILL! Trakigt o hoera att du krockat/pakoerd. Suger alltid, oavsett vem som fel det aer etc etc. Hoppas att du inte blitt skadad... |
|
|
StefanL: nu blir man ju väldigt nyfiken. Du får gärna komma med lite mer info redan nu. Trist med påkörningar, blir som du säger väldigt jobbigt med alla papper och sånt. Nyfiken ! Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
Hej Jag debuterar i detta ögonblick som både medlem och användare av detta forum. Jag vet att jag kanske frågar frågor som är besvarat tidigare, men hoppas ni bär över er med en debutant.. Har presis handlat min första BMW ever, och undrar; hur är det med evt. garantier om man tar sin bil til Aremark och ESS (vid mitt kära Halden) och får uppgraderat databoxen? Nån som har nån erfarenhet med uppgraderade diesel X5'or, eller bilar som har likadana växellådor? -Peder Tack Bayern...och Pilsen |
|
|
Jodå, garantin upphör helt.... Även försäkring upphör att gälla.. Det står "om något effekthöjande används" så är det kört... Det betyder förstås inte att dom upptäcker det. Men den risken ståd du för. Har en X5 diesel, med effektbox, inte för att det är bäst. Det är det att "chippa" original enheten, utan för att det är enkelt att ta bort den om något skulle hända. Lätt att sätta dig, lätt att ta bort, inga ingrepp... Inte minst när du ska sälja bilen. |
|
|
Måste hålla med Infra här. Det är därför jag valde box framför chippning. Promotech har ju grejer till din X5.. Länk Jag skulle gissa att en ökning av 19% på effekt och 12% på vrid klarar din låda utan problem. Jag har kört min box som ökar med nästan 20% på båda i över 18 månader och min automat funkar fortfarande klockrent utan tillstymmelse till problem //amullo --- |
|
|
Jag har kollat mycket på promotech tidigare..(har haft turbodiesel tidiagare också) Verkar ju vara bland dom seriøsa av en branch som börjar likna ställningsbyggarbranchen. Det jag vrider mig för är; vill jag verkligen lura et befintligt datasystem, framör att oppgradera bilens orginalsystem til "Version 2.1"? Jag har ju kollat lite på trådarna den senaste veckan, och det är många positiva kommentarer av båda ESS och Promotech. Det är inte det att jag är så sugen på mer hk och nm, men mer det att ESS leverar en optimerad programvara för exact den motorn och växellådan.. Lite åt sidan; GRYMT imponerad av BMW! Det känns riktigt skönt att ha bytt märke.. Tack Bayern...och Pilsen |
|
|
tänkte på att jag har en promotech box liggandes till 320d med 136hp motorn. Blev kvar nu när jag sålde bilen, är garanti kvar. för 2200 är den din. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.