AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
293.927

Erfarenheter av Dieseltrimning: Mehrleistung och andra

Sida 34 av 40
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
ryk 330xi:

vad kostade kalaset?

//Stefan
StefanL
För chip till dieseln? Jag tror det ligger kring 6000:- men jag fick bättre pris då jag kompressorkonverterat 3 bilar hos dom.
5700NOK tog dom för min

kör 330dA -06
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
undrar bara hur långt är det till ESS från Göteborg någon som vet? Känner mig väldigt sugen på att åka dit iaf!!
233km

ESS ligger på koordinaterna 59.272175 11.663232

bara att söka på google maps :)

kör 330dA -06
ska se om det går att länka till google maps:

Länk

kör 330dA -06
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tack för all bra information grabbar.
Skickade ett mail i går till Ess för att se om dom kan fixa min bil. Nu fanns det mer info om 535:an där dom visar att effektuttaget är 335 hk och 620 nm. Lite för dåligt vrid kan jag tycka, vi får hoppas att det är norska hk och nm.

//Stefan
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
Tack för hjälpen nagge!! ska kontakta dom nu i veckan (2,5 tim dit 1,5 tim hem)
StefanL: bara att be om lite mer vrid då ;)
Lät på dem som att går att kräma på i princip hur mycket som helst, men att sakerna kanske inte håller då.

te: inga problem, skulle själv gärna haft den kartan innan jag åkte.
Hoppas du blir lika nöjd som oss andra :)

kör 330dA -06
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Pratat med Ess. ska inte vara några problem alls. bara ringa och avisera ankomst.

"Vi tar BMW chip tuning som drop-in, mandag til fredag 10-17. Ring et par timer før du kommer så er det ingen problem. Jobben tar ca 1 time."

//Stefan
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Det verkar som att det far bli en ESS-BMW-diesel traeff till sommaren...!?????

Traeffas i Goeteborg och dra E6 ner till Malmoe o tillbaka :>........kaenna pa varandrars vrid.......

Monterade nyinkoepta M6 faelgar pa min ESS-525dA e61 IDAG - o fan va traengt det blev i hjulhuset bak (9 1/2 tum 19 med 273/30), men F_N va snyggt de blev. De gamla 17 tummarna (sternspeiche 122 8J) ser ut som cykelhjul i jaemfoerelse med 19 tummarna type M165.

MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!

SKa bestaella en HARTGE frontspoiler nu ocksa sa det blir schysst i fronten :>

Mvh marineutter
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
marineutter..

Jag är avundsjuk.. Du är helt enkelt en DÅLI DÅLIG människa sin inleder mig i frestelse. :)

För allas information så har nu min bil varit på besiktning med boxen nedskruvad på noll och gick (som väntat) genom utan några som helst problem.

Sedan boxen monterades har jag kört över 2500 mil utan några som helst problem, fel indikationer eller annat. Kan IOFS bero på att jag aldrig kör boxen på mer än 80%.

Jag har också fört bok och jämfört med den förbrukning jag hade innan och att boxen skulle SÄNKA förbrukningen är nog delvis en lögn. Jag kan se skillnader när jag kör tungtlastad med släp, men mina siffror för "tom" bil eller bara bil ligger på ca. 3-5% mindre med box jämfört med innan. Då spelar ju körstilen en större roll.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Just ja.. Alla siffror är "riktiga" siffror och handlar inte om vad som står i färdatorn utan trippmätare i förhållande till tankade liter.

Men till sommaren blir nog f*n ESS för min del också! Jag är trött på att bilen ryker vid maxpådrag.
di
53
dindin
Bmw M5 2012
marineutter; jag var riktigt sugen på m6 fälgen i somras men la ner. Var har du köpt dem och vad kostade de?
Vad är det som ESS gör som är bättre än andra firmor som programmerar om styrboxen? Verkar dumt att gå över ån (åka till Norge) efter vatten.

Flåklypa
Flåklypa
Det finns säkert andra som kan det bra i Sverige också. Jag har väldigt goda erfarenheter av ESS sedan många år och vet att jag kan lite på dom till 100% så därav faller mitt val på dem. Om dom är bäst eller inte har jag ingen aning om, men att dom hör till dom kunnigaste om bmw råder inget tvivel om.
Man kan ju skicka boxen till dom också så man behöver ju inte resa dit.
Cr
57
CrilleT
530 xd -06
Ingen som har erfarenhet av Motor Nord i Sundsvall? De är ju sedan länge kända som BMW kunniga. De både chippar och boxar BMW och andra märken.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det stora problemet med chippning av 335d har varit att BMW har satt en blockning mellan ODB-sockeln och ECU:n och att det inte funnit något program som löst kodningen förrän nyligen. (ca 2 veckor tillbaka) Dessutom har ingen kunnat få fram några bra kurvor att omarbeta för att 335d endast är automatväxlad och har på så vis inte levererat tillförlitliga värden på rulland landsväg. Men nu finns det en helt nyutvecklad programvara som heter Optican och som visar graferna i 3D. Detta mina vänner läste jag om i en artikel i senaste BMW Total. Om detta stämmer kan det vara en av förklaringen att boxarna inte fungerat optimalt.

//Stefan
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
Flåklypa
Nordic tuning i Norrköping gör det deras web address är www.nordictuning.biz
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
Glömde säga att jag har haft min arbets bil där en (opel vivaro) och den går KANON efter det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.