|
Sida 32 av 40
|
|
|---|---|
|
Jag rekommenderar svenskmotoroptimering.se. Har trimmat min bil där med dokumenterat mycket goda resultat trots att det är en sugmotor. Flåklypa Svenskmotoroptimering.se NK Bil och däck |
|
|
Vi håller på att kolla på några alternativ för att få en kraftfull och körbar bil, målet är ca 400hk och då blir det bl.a byte av turbo mm. Vi får se vad min hustrimmare har för alternativ i dag, jag ska dit och diskutera projektet. Sen måste man göra något åt utväxlingen, jag har för mig att 1:an är relativt kort och att 2:an håller i till omkring 95 km/h, inte konstigt att 0-100 tiderna blir därefter. //Stefan |
|
|
StefanL. Jag hade en KCR-box i min gamla arbetsbil(renault traffic) det var ok men nu när dom optimerade programvaran så upplever jag iaf att det är bättre |
|
|
Stefan, är det 335d'n som vill ha 400hk i ? eller 335i ? För bensinaren finns det ju en hel del saker framtagna. Vem är din hustrimmare ? Hörde att det som 2008 kommer 335ix, tyvärr ännu inte 335dx, vilkelväxeln håller förmodligen inte för 580nm.. |
|
|
qdtjant, Det är 335d Touringen som ska trimmas. 335 coupen ska säljas för att senare ersättas av nya M3:an. får en demobil i september, misstänker att jag får köra in den ordentligt då. Andrea som har GA:s i Linköping. Han har stor erfarenhet av prestandabilar samt all modern diagnosutrustniing och rullande landsväg. //Stefan |
|
|
Hej qdtjant. ryk 330xi har boxtrimmat sin 330xd med KCR-boxen. Enligt KCR ger det 265 hk och 575 Nm och den x-driven verkar hålla. /Mården. |
|
|
Är det ingen av er i denna tråden med erfarenhet av olika boxar som har fått DDE varning vid för hög inställning av boxen? ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
Jag testar just nu en moddad AC-schnitzer box med gott resultat. Den ger bara ca 330 ärliga hk men vridet är justerat så maxeffekten ligger på ca 730 nm mellan 2000-2600rpm på 3:ans växel. på 1-2:an ger den ca 640 nm. Kände någon ryckning just vid växlingen. Min bil har bara rullan 200 mil ännu, kommer ta det lite försiktigt i början. //Stefan |
|
|
Jag har bytt front för att kunna ta in mer luft, kommer köra med dubbla cda-boxar och kolfiberkanaler. jag tar in luft från totalt 3 ställen. Detta på inrådan att lutfflödet kommer vara avgörande för ökad effekt. //Stefan |
|
|
Ok, då kan det stämma att min 330 inte får luft nog... Har du registrerat ändrat motorljud? (liknande gammaldags dieselknatter) efter boxtrim? ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
Hittade en sponsrad länk på denna sida www.racimax.com finns i märsta sthlm --någon som vet något om dessa? Verkar finnas filialer i olika länder, Marineutter : är det en tysk firma? |
|
| 335xi finns redan idag, dock bara till sedan och touring. Menar ni att det finns till coupen? | |
| Förtydligande: Menar ni att det kommer till coupen? | |
| För övrigt så har jag Promotech box till min 530xd-06 sedan 7 månader tillbaks med automat och den går som en raket. Enligt dem så ger den 285 hk och 580 nm. Det tvivlar jag inte en sekund på. Har haft bilen på service och inga felmeddelande har uppstått. Automatlådan och X-driven har fungerat felfritt. Den går riktigt mjukt och fint. Testade KCR innan jag köpte denna och den var i min mening inte alls lika bra. Dels så hade den inte samma kraft och acceleration men framförallt så hackade automaten enormt mkt. Kan varmt rekommendera Promotech. | |
|
var över i Norge i arbetade och passade på hemvägen på att besöka Ess. Körde tidigare i vår med Promotech cr5 men det fungerade inte alls. Massa felkoder, tvärstopp och ned till nödläge. Lämnat in i bilen där jag köpte den och rensade... Original sedan ett par månader...tråkigt eller vad. Har nu kört ca 500 mil med bilen och kan inte annat än säga att jag är helnöjd.. Hoppas att det fortsätter så bara. Bilen svarar kanon och kommer mycket bättre längre upp i varvtalsregistret. Helt ny bil. Tidigare problem med seg automat som hackar är borta (vet inte om det är inbillning eller?) Kan gott säga att den box jag testat inte fungerat tillfredställande. Trots att man gjort försök att fixa den. |
|
|
dindin. Hur mycket kostade det hos Ess? Tog det lång tid att utföra arbetet? Beställde du tid innan eller åkte du bara dit på vinst och förlust. Vad jag förstår så åtgärdar de bilen med mjukvara och inte med box. Stämmer det? Har själv en 530d som jag är lite sugen på att få lite starkare |
|
|
En fråga till Amullo. Jag har för mig att du har bytt box från Mehrleistung till Promotech. Varför och vad upplever du för skillnad? Flåklypa |
|
|
Nix, inte bytt, jag diskuterade däremot med Promotech om att byta till deras box för att just få ökningen av turbotrycket, men det fanns tydligen turboökning inte till E46 320D (varken 136 eller 150hk) utan bara från 163hk 2.0 dieseln som sitter i E90-91-92 bilarna. Synd, för annars hade jag handlat. |
|
|
Finns här någon som har kvar installationsmanualen för dessa boxar ? Jag sitter med en box som passar i min bil men vågar inte sätta in den utan en riktig beskrivning. Tackar på förhand ! / Gronken |
|
|
jan44a jag ringde på hemvägen från Oslo och Hans hade tid så då tog jag vägen förbi. Allt som allt så var jag där ca 3 tim, men då snackades det en hel del sk.. Arbetet som sådant gick ganska fort. Bilen har nu gått 200 till och jag är fortfarande väldigt nöjd. Inga illavarslande tecken än..förutom då att man vänjer sig så förb... fort, känns som mycket vill ha mer.! Ingen box utan omprog. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.