|
Sida 30 av 40
|
|
|---|---|
|
qdtjant Jepp det är SMG på den |
|
| Ryk330XI; En 120d ESS-mappad, en 330xi och en M3 me ESS kompressor - fan va du har manga o goa bilar. Aer du bilfoersaeljare eller :>... | |
|
marineutter Jo jag klagar inte. M3 delar jag dock med min far. Bilförsäljare är jag defentivt inte, snarare bilköpare ;-) 330xi kör jag för det mesta och 120d köpte jag till min sambo och M3 har somsagt jag och far som banbil |
|
|
qdtjant: har du provat KCR box till din bil eller har du bara haft promotech undrar bara om det är stor skillnad på dom |
|
|
te: jag har bara provat Promotech och är väldigt nöjd ! Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
ryk 330xi Den här bilen har också ESS-kompressor: Länk Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
Obs ! *offtopic ==> Marineutter* Jahaja, ser man på en gammal god vän är här och leker :) Det var ett tag sen sist. Sökte lite på 320d... o vems namn dök upp i den första tråden jag klickade på... Hör av mig senare, nu sova. |
|
|
Obs ja off topic foer er andra....ber om ursaekt :> Hej 'Ytbehandlingskonsult' Wegen :>. Ja du far hoera av dig. Sms din e-adress, telenr, eller mobilnr.....har inget av de tror jag. Kommer 'hem' till Juni - vi far hoeras och ses da! :> Har du koept en 320d E46....???? |
|
|
qdtjant Jo Anders har en likadan kompressor i sin csl som det sitter i våran m3 |
|
| Till alla dieselägare, var tankar Ni? Upplever ni någon skillnad mellan de olika? Försökte skapa en tråd om detta men det var ingen dundersuccé. | |
|
soler: De två senaste gångerna har jag tankat Preem ACP, tidigare mest Statoil och ibland Jet. Mest beroende på var det är billigast. Idag såg jag att att på Jet i Solna kostar dieseln 8.99. Annars brukar Preem i Täby vara klart billig. Det råder lite priskrig på dielselsoppa i Täby. Rent subjektivt verkar det som biler går lite bättre med Preem. Jag kanske har gått på deras aggresiva reklamkampanj som pågår just nu...............:-). Men helt klart är att ACP-soppan skummar inte alls lika mycket vid tankningen som de andra. Så lite sanning är det allt i reklamen. ryk 330xi: Jag känner Anders sedan tiden han jobbade i Stockholm och CSL'en var ny och oförstörd, sen spårade det ju ur fullständigt.......:-) men en kul bil blev det ... lärde känna honom när jag var involverad i Länk Tänkte testa 330:an där i sommar, men måste nog byta däck RFT-däck är inga höjdare när det svänger ordentligt. Blev lite offtopic här ............ :-) Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
Jag tankar oftast Preem. Har hört att deras ska vara bra. Har också hört att Shells inte är så bra. Hörsägen således, det är nog rätt krävande att göra ett bra jmf.test på det så det låter jag gärna nån annan göra. Preems APC ska ju vara bra både för bilen och miljön och reklam ljuger ju aldrig. ;) Min BMW120d: Länk |
|
|
Hej, Ni som foeljer och laeser denna trad, kanske kommer ihag att jag skickade Promotech ett mail 2007-04-10, och ifragasatte att de inte hade en '+' (laddtrycksregleringsbox) till min 525dA E61 2004/8. Woops sa la de upp en CR5+ box till min modell med budskapet 'under utveckling'. 3 veckor efter att jag ifragasatte det hel;a finns nu en faerdigutvecklad '+' box till min bil. Inte f_n utvecklas en box (om de nu utvecklas alls) pa 3 veckor!!!???????????????????????? Bara undrar....? Vet att manga koer med promotech och aer noejda, men att de utvecklat en box, testat och koert (enligt dem) 300mil etc pa 3 veckor tycker jag verkar lite....hmmmmm. Anar ugglor i mossen..om man uttrycker sig som sa... Vad tycker ni andra..???? mvh marineutter |
|
| det låter väl lite väl snabbt tycker jag (har dom sådana bilar på lager för test) | |
|
Nagra andra synpunkter fran er som koer med promotech...????? Vet inte om man kanske aenda ska koepa promotech istaellet foer ESS-om-mappning....4900skr eller 6210skr med 100nm och 10hk extra..???? Jag kommer inom ett ar saelja bilen, och en ommapp hos ESS sitter ju i mjukvaran...en promotechbox kopplas bort 6 manader innan man saeljer sa att ingen felsoekning eller historik tyder pa 'trimm'. Som jag skrev innan i detta inlaegg har jag bytt turbo, trycksensor i partikelfilter och tempesensor i avgassystem/kat, vilket allt tyder pa att min MEHRLEISTUNG box orsakat detta (inget misstycke - egen risk). Daerav att jag aer allt skeptisk mot 'boxar'. Dock om ESS lovar vad de haller, ska de kunna kraemma ut +/- 560nm ut mitt 2,5 liter 6-cyl block. Denna sortens extrem trimning kan ju inte heller vara allt foer bra - dock kul med 560nm i vrid och 230 hk. Drar jag till ESS ska jag betala extra foer uppmaetning innan/efter foer att fa allt svart pa vitt! Mvh marineutter |
|
| Ser man alltså inte om man haft en box i om man väntar 6månader? | |
| köpte själv en promotech box nu i dagarna och är nöjd, blir ju ingen racer men fick ett mycket jämnare register och låter inte så ansträngd så hägre varv. kan rekomendera denna box, var ju så smidig att montera också. | |
|
Marineutter och Bamsehalvar: Eventuella felkoder ligger kvar i bilens minne tills någon raderar felminnet. Jag körde med box 1 månad för ett år sedan, minnet var fullt med felkoder som var från "boxningen", mekaniker såg direkt att bilen varit boxad. Janne |
|
| okej....var som jag trodde då..lika bra att vara ärlig vid en färsäljning kan jag tycka. | |
| Verkar intressant den boxen...tyvärr är man ju ingen expert på tyska, men vad jag kan förstå så är frakten 19Euro?! Nån som kan bekräfta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.