AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
293.938

Erfarenheter av Dieseltrimning: Mehrleistung och andra

Sida 28 av 40
di
53
dindin
Bmw M5 2012
jag kör med promotechs cr5box.

Att hitta laddtrycksregleringskontakten är supersimpelt.
Jag kan skjuta några bilder imorgon.
Kontakten går inte att missa, sitter på höger sida, till höger om (common rail) Kontakten ser likadan ut (enligt mina ögon, men jag kan säkert ha fel) som kontakt till common.

Jag är totalt tekniskt okunnig och hittade den utan problem.

Lägger upp bilder imorgon.

mvh

dindin

Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Här är den bilden jag använde:
Länk
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Daer ser man - ett mail till Procede och whoops sa finns det nu en CR5 '+' till min 525d E61. Dock aennu inom utveckling vilket ju kaenns serioest pa saett o vis!!!

Har dock hittat SPEED-BUSTER (www.tuning.tv), som anger att de funnit i branschen mer aen 10 ar och att det var de som i princip startade hela box-trimmet foer dieselbilar.

De har 2 olika boxar (enda skillnaden verkar vara kontakten...!???) samt ommappning med samma prestandad som PROMOtech.

De har aeven de dual band med laddtrycksreglering och man kan koepa till 1-2 ars garanti (serioest!????). I beskrivningen foerklarar de att deras boxar inte bara hoejer tryck i commonrailen som manga andra boxar utan aeven styr de andra parametrarna (laddtryck, timming etc).

Naer jag kollar pa boxen (foton) och laeser sa aer dessa boxar skraemmande lika PROMOtechs boxar = samma!???????

De ligger billigt till, med deras standardbox med 'standardkontakt' foer eur 229,00 (billigare aen MEHRLEISTUNG) och den dyrare foer eur 473,00.

Skickade dem ett mail och fragade vad som aer/var skillnaden mellan de bada boxarna eftersom jag betalar dubbelt foer den ena!??
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Intressant länk marineutter.. Nu är jag väldigt dålig på tyska, men verkar det inte som att de har laddtryckshöjare till min bil, du som kan?

Min är en 110Kw (150 ps) 320D -02

//amullo
---
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Denna..
Länk

//amullo
---
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
dom lovar väl ungefär samma som KCR
Någon som kan Franska bra och då kan lista vilka boxar som gör vad på denna sajt Länk

Grymt vad det finns produkter till dieselbilar...
Ja
83
Jannesky
2017 X5 M50d Mit Alles.

Tjena Killar, länge sedan! :)
Jag vill bara informera lite, jag körde ju med Mehrleistungbox några månader förra sommaren och idag var jag inne på service med min 530d E61, det var grymt mycket felkoder i "diagnosen", dom såg direkt att bilen varit "boxad", dessutom var det mer sot i partikelfiltret än normalt. Värt att tänka på kanske!! Janne

ol
31
olisen
535d -06
Tjena alla ,

Har inte varit inne på ett tag , blev lite bränd förut,
Har som sagt tidigare både provat mehrleistung och KCR på min 535D -06 och blev inte alltför imponerad. Bestämde mig sen för "it´s fun" var där 3 gånger och de lyckades ej "tuna" min bil av olika anledningar,

Nu börjar det dock bli bart på vägarna, så jag frågade it´s fun igen i veckan men de hade tyvärr ingen lösning framme?
Hursomhelst är det någon som kan tipsa om någon annan firma i sverige som kan "tuna" min bil? Har fått en hel del tips i tyskland men orkar inte åka dit. Boxar är jag inte intresserad av,

Olisen
Ja
83
Jannesky
2017 X5 M50d Mit Alles.

Tjena (P)olisen!
Jag snackade med Chipcenter i Växjö förra veckan dom "mappar" tydligen om en hel del BMW diieslar, jag blev erbjuden ommappning för 7995kr. Skulle få prova någon vecka om jag blev nöjd, annars kör dom tillbaka orginal-programvaran. Har tyvärr inga uppgifter på effekter mm. Men kolla med dom!

Ja
83
Jannesky
2017 X5 M50d Mit Alles.

Rättelse! Enligt www.chipcenter.se är priset 7495kr på alla E60 Dieslar.
Effektökning på min från 218 till 265hk, och från 500 till 565nM.
Bilen programmeras genom bilens diagnos uttag (OBDII) med CC Tuning Tool. Janne

Jannesky

Var sa teknikerna på BMW verkstaden kring garanti, blev det pekfinger åt dig eller var det lungt?
I måndags var vi och hämtade M3 hos ess i Norge och då passade jag på att chippa 120d som vi köpte för ett litet tag sedan. Kan bara säga att bilen blev som en ny bil :D Orginal är det 163hk och nu är det lite drygt 200hk. Bilen blev enormt mycket piggare.

Testade bilen 0-100km/h 30-120km/h och 70-140km/h innan och efter chipning. Självklart på samma sträcka. Tiderna togs med en driftbox och blir väldigt exakta och på verklig hastighet, alltså inte hastighetsmätaren och tidtagarur. [url]Länk

innan efter diff
0-100___9,1_______ 7,7____1,4
30-120__11,9______ 9,8____2,1sek
70-140 13,2_______10,8___2,4sek

Jag har ju kcr-box i 330 som jag ska slänga ur och skicka styrboxen till ess så dom får chippa den med. Det är ju en sak mindre som kan krångla om man skippar boxen + att den höjer bara trycket i comonrailröret. Chip justerar dom alla parametrar och man slipper defenetivt svartrök som lätt uppstår med box.

bild på bilen

[URL=Länk

Jag kan varmt rekomendera ESS, dom vet verkligen vad dom håller på med och är alltid tillmötesgående
blev något fel på bildlänken
Länk
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Ryk 330xi; Har aeven jag bestaemt mig foer att dra upp till ESS till sommaren (nagon som vill haenga pa!???).

Hur var tillmoetesgaendet etc av grabbarna i Aremark? Proffesionella? Maette du upp bilen innan/efter???

Tacksam foer svar!

mvh marineutter
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Ryk 330XI; Svinschysst 120d.......vit med svarta faelgar coolt!

Vad hade ESS gjort med er M3 omman far fraga och vara nyfiken i en strut....????

Var har du koept driftboxen? Bestaellde du fran den websida som du laenkat??? Kostar typ 6000,00 skr?

mvh marineutter
marineutter
Hans och Asbjörn är väldigt trevliga killar som verkligen vet vad dom sysslar med. Vi har haft tre bilar där för kompressormatning och nu sambons 120d på chipning och snart min 330xd på chipning. Vi mätte inte upp bilen före och innan, dom har däremot bromspapper på en anna 120d. Jag trodde faktiskt inte att skillnaden skulle bli så stor, men vid omkörning kring 120 så gick det rätt segt innan, eftger chip så gick den som tusan. Drog lätt upp till 220km/h och då fanns det mer att ge.

ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Olisen; Welcome back! Va..har de aennu inte kunnat tuna/chippa din 535d.....????? Var aer det som aer problemet enligt dem???

Kom ner hit till Benelux/tyskland sa kan du trimma/chippa utan problem. Med just din grymma motor hade jag nog tagit det saekra foere det osaekra och trimmat hos WETTERAUER med garanti. De aer sa vaeletablerade och och sa mycket erfahrenhet att de saekert kan loesa det som It's FUn kanske inte finner loesning pa...:>

Har 2 serioesa trimfirmor i belgien, som ger bra prestandad till bra peng med garanti. Vaeletablerade.

Men tror som sagt att du kanske far dra soederoever foer att fa mer/baettre expertise. Eventuellt kan ju Its Fun ringa till wetterauer coh foerklara de 'problem' de har med att knaecka koden till din styrenhet.

Lucka till!
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
Hej är det inte så att Promotech höjer laddtrycket 0,1 bar då skulle väl det också fungera?
marineutter
Driftboxen köpte jag av en svenk återförsäljare, Johan. Om du är intresserad kan jag fixa nummer eller mail till honom. Priset var mellan 5-7000 vill jag minnas så 6000:- kan vara riktigt

M3 monterade vi kompressor i förra året och nu kontrolerade dom en felkod som uppstått. Det var ett nät före LMM som bmw bytt förra sommaren och inte satt dit riktgt så det blev turbulens kring lmm. Dom bänkade M3:an på nytt och nu fick vi 438hk på bakhjulen (515hk i motorn)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.