|
Sida 23 av 40
|
|
|---|---|
ulolfof |
Marineutter, även jag är intresserad om du kan fixa en box från Mehrleistung till så låga priser. |
|
Ska kolla vad som gäller och om 'rabbat' finns kvar, eftersom det var ett tag sen jag snackades vid med dem. Men i sádana fall kan jag nog fixa en till dig ulolfof, eftersom de har box till din 520d E61. Dessvärr har de ju inte nágon till E36 320d som den andre ville ha. Skicka mail till min privata adress marineutter@yahoo.com, sá att vi kan dra detaljerna och pengarna om jag nu kan fixa till bra pris. Folk känner ju till mig lite här pá forumet som 'Mehrleistung', och fixade grupprabbat till de som beställde innan, sá i relation till förtroende kan du lite pá mig! Mvh marineutter |
|
|
okej.det var synd, för det var e46 du menna att det inte fanns till heller va? Får tacka ändå, var ju värt ett försök Är det någon som har något annat privsvärt chip/box till min bil och kan tipsa.? mvh |
|
|
Bamsehalvar.. BSR har ju PPC till din bil.. 6400:-, men tydligen bra grejer Länk Annars fixar ju It´s fun också.. 3900:- Länk Dieseltech har sin "high-end" D-chip också. Verkar vara en annorlunda lösning.. Länk Bara tips.. Jag jobbar inte/tjänar inget oavsett vilken du skulle välja. Själv tittar jag på att byta min MehrLeistung box, därför har jag tittat runt en del. |
|
|
its fun ligger ju fint i pris är dock 4900 för min bil men är ju billigt ändå + att det är monterat och klart. någon som har synpunkter på det? Kan det bli problem någon gång med tex bmw om man har den på service osv då man inte kan ta bort det som en box? Synpunkter tas gärna emot mvh |
|
|
Verkar vara en grupp bestaellning pa gang igen!!! Nagon som foerutom ulolof aer sugen eller har kollegor och bekanta som aer sugna!!!! Ska foersoeka foerhandla till mig en aennu baettre rabatt denna gangen..:> Mvh marineutter |
|
|
hej på er har läst igenom allt på denna tråden puhhh. Amullo:Vad har du tittat på skulle vara kul att veta. Har själv kört KCR i jobbarbilen (Renault Traffic) och det har funkat bra kompisen har en likadan Traffic hans drog ca 2dl mer med mindre last ca(300kg) och det var skillnad på bilarna när det gäller accet |
|
|
te. Jag kör med min Mehrleistung fortfarande. Funkar ganska bra om man kör normalt. Dock störe det mig att bilen ryker lite för mycket (för min smak). Jag har kollat på ett par olika lösningar. Blir med största sannolikhet chippning till sommaren. Nu på vintern kör jag bilen helt orginal. Ingen idé med MER vrid när man åker dubbat. //amullo --- |
|
|
Har nu hämta min nya bil kul.Ska se vad jag hittar på med den |
|
|
Jag pluggade i Promotchs nya CR5box idag, så ny att den inte finns ute på deras hemsida än. Ger 209Hk/429Nm på en 120d med 0,1 höjning av laddtrycket. Känns initialt mycket bra, fast vädrets makter just nu motverkar dom flesta försök att testa ordentligt. Det är ju inte precis svårt att få hjulen att släppa nu men väldigt kul. Min BMW120d: Länk |
|
|
Sahlbäck, nu har du fått köra i en hel vecka snart utan att vi som väntar på rapport "tjötar". Men nu kan jag inte bärga mig längre, - hur verkar det ? Är du missnöjd, nöjd, grymt nöjd eller i himmelriket ? |
|
|
Den känns väldigt bra. Inget gammalt Saab Turbo skutt utan en himla kraft hela registret. Jag tycker bilen är rätt ok orginal men saknade lite jmf med min tidigare AudiA4turbo. Det gör jag definitiv inte längre! Har inte sett till några rökpuffar eller kännt av att partikelfiltret skulle reagera. Är väldigt sugen på att testa den lite hårdare med sommardäck. Så här skrev Kunta med samma box i en 120d i annan tråd: "100-200 km/h på 21 sek orginal gjorde den 100-200 km/h på ca 32 sek så den går lite bättre" Min BMW120d: Länk |
|
|
Dance23; Snackade med dem idag, och de skulle visst ' sova oever saken'. Vi aer mig vetes 7-8 nu som ska bestaella - KUL! Hoer av mig over privata mail! Mvh JP |
|
|
Mailade ProMotech.. De hade inte CR5 till min bil.. "för gammal motorkonstruktion" IOFS förståligt att de inte lägger ner pengar på gamla bilar, men synd.. Jag hade köpt om det funnits. Jag får chippa till sommaren istället. //amullo --- |
|
| Vad är skillnaden mellan Promotech och andra boxar? Skonar den motorn bättre än andra eller är det samma gamla visa med ökat tryck, mer diesel och utslitet partikelfilter? | |
|
Don N; Just bra fraga!??? AMullo, du och jag aer ju gamla raevar naer det gaeller ' boxtrimning'! :> Vad fick dig oevertygade om Promotech (aeven om du nu tyvaerr inte kan bestaella nagon! Dance23 har aeven han ' droppat' mehrleistung och ska koepa promotech istaellet...!? :> Mvh marineutter |
|
|
Har nu besoekt proMOTECHs websida och kollat igenom allt (inkl erbjudande om garanti). Kan inte saega att jag aer oevertygad!!! Eller vad jag kanske vill saega aer att jag inte aer ett duns mer oevertygad om deras ' box' som kostar dubbelt sa mycket som mehrleistungboxen. Den info jag hittat aer identisk med den info man hittar pa tyska pa mehrleistungs websida. Att sedan betala dubbelt upp foer att kanske en och samma produkt marknadfoers i Sverige under ' svensk' oeversyn och under svensk 'konsumenttrygghet' aer kanske inget som oevertygar mig iallfall. Det skulle inte alls foervana mig om det kanske rentutav aer samma produkt ' under skalet' . De som provat mehrleistung aer alla oevertygade att boxen funkar (+ prestandad) och ingen av oss har haft nagra problem - foer haelften av priset!!! Tror personligen att alla dessa boxar funkar pa ett identiskt saett, och att det endats aer 'ommappning' som aer den ' baesta' sorten av trimning. Mvh marineutter |
|
|
marineutter, är oxå tveksam. Vet inte om vi gjort rätt eller fel ???? Har ju iofs mehrleistungboxen kvar i min 330xd, också får jag promothechs i morgon, den med 0,1 i höjt turbotryck, då skall jag få 268hk/572Nm samt 299hk/672 Nm med resp modell enl tillv. Skall prova bägge i båda bilarna, återkommer med lite siffror. Har manuell låda i 330, 7:an är std automat. |
|
|
marineutter --> Sahlback skrev något om att partikelfiltret klarar av Promotech boxen men vad han fick infon ifrån (deras hemsida?) vet jag inte. Annars känns det som att alla boxar gör i princip samma sak, har svårt att tänka mig att det skulle vara så svårt att kopiera tekniken i en box, och det känns inte som om dessa företag har någon forskningsavdelning direkt. De flesta är mindre firmor med snygga hemsidor men frågan är vart dom tar vägen när det börjar blåsa snålt? För min del är det enbart mappning som är aktuellt, antingen hos ESS eller hos It´s Fun, det lutar åt det senare då de i stort inte haft ett enda strul på x antal år samt att de mappar om kostnadsfritt om en klåfingrig BMW mekaniker får för sig att uppgradera programvaran. När det gäller effekt så tror jag att det är marginell skillnad oavsett vad man väljer. |
|
|
dance23: Det ska bli intressant att höra din jämförelse mellan boxarna. Själv har jag ju inte provat mehrleistungboxen men jag drog öronen åt mig när en del skrev om svarta rökpuffar och nån hade fått en box där bilen inte funkade. Nåt lödningsglapp tror jag det var. Kanske en tysk box funkar bäst på en tysk BMW för att dom oftast saknar partikelfilter. Jag ringde upp Promotech innan köp och fick bra svar på dom frågor jag hade. Dom var trevliga och ingav förtroende. Kanske inga jätteskillnader mellan olika boxar men Kunta tyckte ju KCR var lite klen och Dieseltechs gick bra först men slammade igen partikelfiltret så bilen gick kass. Vad jag har hört så är han också nöjd med sin Promotech. Min BMW120d: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.