AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
293.951

Erfarenheter av Dieseltrimning: Mehrleistung och andra

Sida 13 av 40
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jo förresten!!

En sak.. När jag kollade oljan sisst så märkte jag att den hade en ganska stark oljedoft.... Inte bränd eller så, bara stark.

Jag snackade med polaren som arbetar på BMW och polaren som arbetar som motorkonstruktör på Scania och ingen av dem menade attdet var några problem. Castrol luktar lite annorlunda jämfört med den OKQ8 jag är van med från hojen.

//amullo
---
so
44
soler
530xd-06
ryk 330xi, vad tycker din far om KCR-boxen? Är det 218 eller 231 hästars dieseln han har? Känner han någon skillnad?
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Någon med erfarenheter från KCR, ProMotech och Dieseltech boxtrimmning till 231 hästars motorn ?

Janne E91 330D 2006
soler
Han är mycket nöjd med kcr-boxen. Jag monterade boxen åt honom och det blev skillnad på bilen. Han har kört med boxen sen -04 ca 5000mil (med box) och den går bara bra ännu. Hans bil är dock med "lilla" motorn på 218hk.

Jag kommer nog beställa än KCR-box imorgon även om jag varit sugen på chip istället, men att kunna ta bort boxen när man vill gör nog att jag väljer box före chip denna gång
Mr
57
MrDiesel
BMW 530dA-M 06
Hallå, har nu monterat in boxen för ett par timmar sen. Har dock bara kört ett par mil än. Har boxen installd på läge 7 utav 9. Det förinställda läget var läge 8. Fast jag bara har kört några mil så känner jag en enorm skillnad. Den drar mycket mer än orginal utan att växla ner. Har ej testat ful gas än men det känns inte som det behövs heller.
Testade och ligga i 70 och trycka ner ca: halv gas då växlade den ner en växel och drog upp till 120 innan man han blinka. Det känndes att det var stor skillnad mot för orginal.
Återkommer senare med förbrukning och Acc tider.