AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.241

dålig start på f1-säsongen

Sida 4 av 4
Avståndet till Honda är jättestort i märkesmästerskapet, man kan ju bara hoppas på att det minskas nästa år.

Keep Your Distance!
snygg reklam bmw gjorde för sig i BRASILIEN
Länk
kraschde direkt och saboterade hela tävlingen
snöskottning i sibirien för nick heidfeld är ett milt straff
men nu kommer en ny bil och nya förhoppningar
synd bara att förarna inklusive testföraren (19)år knappt har slutat med blöja,hehe
där har ferrari ett stort överläge eftersom man har erfarna förare
men men, hoppas det nu blir fler pallplatser så man blir intresserad igen
kan ju inte vara rimligt att två stall ska vara så överlägsna

tror nog itne att renault blir lika konkuranskraftiga nu när alonso bytt stall så bmw borde ju närma sig lite mer denna säsong
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Tycker ni att BMW ska stanna kvar i F1?

/Lars

Vägen är målet.
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
JA, BMW gör bra motorer och bör ha med dem i F1.
Det är bra reklam också - det gör att det är viktigt att de har ett eget stall som heter BMW.

Hoppas bara att de byter ut Heidfeld till nästa säsong. Det verkar vara ett krav att någon av förarna ska vara tysk så det finns ju inte så många att välja mellan.

De har givetvis långt kvar till att vinna mästerskapet men men...
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag är inte så säker på hur bra reklam det är egentligen med tanke på hur det har gått.

Nästa säsong har Kubica iofs säkert potential att bli topp-fem placerad om bilen håller, men det är ett stort om.

På konstruktörssidan blir McLaren Mercedes och Honda starka 2007, och Ferrari och Renault kommer säkert att ha lika bra bilar som 2006, så bättre än 5-6:e plats i konstruktörslistan blir svårt för BMW.

Frågan är då om investeringen betalar sig eller om det inte gör mer skada än nytta när det inte går bra. BMW är världens största eller näst största premiumbilstillverkare och har dessutom ett uttalat fokus på motorer och köregenskaper. Just med tanke på att BMW är kända för sina motorer tycker jag att det är viktigt att de ligger långt framme där. Egentligen borde de ligga strax under Ferrrari och McLaren om vi jämför med standardbilarnas image och rykte, men det gör de ju inte. Jag är alltså skeptisk.

Tycker att de i stället borde satsa mer på standardvagnsmästerskapen, inklusive DTM, och gå in i rally-VM. F1-budgeten borde räcka till båda delarna.

/Lars

Vägen är målet.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Nu har iofs BMW bara varit ett eget stall i ett ynka år vilket är på tok för kort tid för att kunna säga något. Anledningen att dem köpte Sauber måste väl ha varit att dem ville ha full kontroll över ett stall för en långsiktig satsning? Annars hade dem lika gärna kunnat stanna hos Williams.
Tror man att man kan bli världsmästare på ett år så har man nog inte mkt i Formel 1 att göra.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
A Lind, du har en poäng. Nu är det ju inga rookies i teamet precis. Men visst, förutsättningarna som eget stall är nya och det tar säkert några år innan man har en chans att nå toppen. Jag är mer bekymrad över att de verkar ha så långt dit. Men det är i alla fall positivt att de slog Toyota. Hur tror du det går 2007 då?

/Lars

Vägen är målet.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag tror att det blir svårt att förbättra sig placeringsmässigt. Dem tre giganterna (Renault, Ferrari och Mclaren) känns rätt säkra och Honda har ju hämtat sig väldigt bra från den dåliga starten och känns starka.

Är man inte bland dem tre (möjligtvis fyra) bästa stallen i formel 1 känns egentligen placeringen inte särskilt viktig. Beror så mkt på tillfälligheter hur mkt poäng man får med sig från varje lopp då. Skall man vara lite krass så tar ju lilleputtstallen sällan eller aldrig några poäng på egna meriter utan det beror på att något av toppstallen förlorat någon bil.

Man måste nog försöka fokusera på att förbättra sig utan att räkna med att det ger någon stor avspegling på poängskörden men förhoppningsvis på varvtiderna.
Så vi får se vad som händer 2008 =).
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
A Lind, jag tror att du har rätt, även om jag hoppas att de förbättrar sig åtminstone en placering i båda kategorierna.

/Lars

Vägen är målet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.