AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.242

dålig start på f1-säsongen

Sida 3 av 4
äntligen :D.. idag fick bmw äntligen en pallplats.. var så skönt att se heidfeld slå shucmacher.. dessutom kom kubica på 7 plats i karriärens första lopp .. inte illa.. hoppas nu bara att de hålelr i sig och att fler framgångar kommer :D
Ba
39
Baffer
540iA -94
Ja det var verkligen skönt att se, men loppet var lite utöver det vanliga så tyvärr är det väl inte så mycket som talar för en upprepning i Turkiet.

Vad hände med Kimi? Fick han sladd och där med en krock eller var det ett misstag som från hans sida med för små marginaler som orsakade kraschen?
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Kimi efter loppet:
"I could do nothing to avoid the collision with Liuzzi. He really slowed down on the racing line and there was just nowhere for me to go except into the back of him. "

Jag tror att han satt och sov och inte var beredd på att Liuzzi försökte släppa föbi honom. Förmodligen satt han och pillade med bilstereon ;-)
man ska ju ej glömma att de går så himla fort.. han förväntade sog not itne att liuzi skulle bromsa just där
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Nu har Kimi erkänt:
"As for Raikkonen getting caught out by the slowing Tonio Liuzzi in front of him, the Finn later admitted that he was watching his mirrors, contemplating letting a closing De la Rosa by as he was at that stage faster, and that when he looked back ahead he was suddenly confronted by the innocent Toro Rosso."
852
Sörpan
325xi -02
BMW-Sauber och Villeneuve går skilda vägar.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
den nya föraren robert kubica ser lovande ut :D
Ba
39
Baffer
540iA -94
Ja idag gick det helt klart bättre. Kubica blev 3a efter att endast kört 4? lopp totalt. Inte illa alls. Bilen verkar gå bra i höga hastigheter. Alonso fick motorras så nu är det verkligen spännande i toppen.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Kubica har endast 3 lopp i bagaget. Ville körde senast på Hockenheim...

Min gamla pärla: Länk
japp det stämmer,bara 3 lopp i bagaget... tycker att heidfeld var lite av en besvikelse.. visst han fick en drive throuth men ändå.. han startade 3 och slutade 8... men bmw är i alla fall klart bättre nu än när säsongen började.. hoppas att dem blir lite mer konkuranskraftiga nästa säsong
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Underbart att se Kubica ta tredjeplatsen för BMW igår.
kubica är en supertalang .. hoppas bara att han stannar i bmw ett tag och inte sticker till nåt annat team
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Skönt att se att bytet av Villeneuve gav utdelning så snabbt.

Nu vill vi bara ha bort Heidfeld också. Visserligen är det kanske inte så smart med två unga (oerfarna) förare i ett relativt nytt stall. Förhoppnigsvis är det mesta av utvecklingsjobbet med bilen färdigt (färdigt?, blir det nånsin färdigt?) så att resultaten kommer om man låter skickliga förare köra den också.

Ralf kanske går att övertala att återvända till BMW. Brorsan kan ju konsulta lite när han vill.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Nej inte Ralf! Han är inte tillräckligt "hungrig" , Kubica var också ganska cool på intervjuen efteråt också , han verkade inte tycka en tredje plats var ngt speciellt alls.Jag skulle vilja se Button eller Rosberg i en BMW ihop med Kubica.
button ville ju till bmw williams förut men hade fortfarande kontrakt för bar honda, hoppas han nu vill till bmw sauber :P .. rosberg är en av mina favoritförare och tillsammans med kubica skulle det kunna bli något stort :D
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Det är för tidigt att ta in en ny, oerfaren förare som Rosberg - nästa år kanske, om resultaten blir bättre och stabilare. Button däremot bör få chansen i en bättre bil någon gång. Jag tänkte först på Ralf eftersom han är tysk. Jag tror att BMW väldigt gärna ser en tysk förare i stallet.

Om vi låter Kubica stå för hungern så behövs en erfarnare kille som står för rutin och tar ett större ansvar för att utveckla bilen. När Mikkel lägger av så finns det inte så många gamla, erfarna förare kvar i sporten.
Ba
39
Baffer
540iA -94
BMWs nya bil ;)
Länk
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Dags för årets sista F1-race och Michael Schumachers sista tävling. Lite trist att den störste någonsin slutar tycker jag. Han är ju på något sätt F1.

Och för BMW gick det ju fantastiskt bra på deras debut år. Årets rookie är verkligen Kubica, han kom in sent men visade snabbt vart skåpet skall stå. Blir nog en framtida mästare om han hamnar i rätt team.

Jag gör som BMW teamet och tackar Schumi Länk
mycket snyggt gjort av bmw att tacka och visa stor respekt för den störste genom tiderna.. men en sak somjag inte riktigt gillar med bmw:s bil är färgerna.. tycker att williams bmw var mycket snyggare med den mycket ljusare blåa färgen istälelt för dagens mörka färg... bmw borde återgå till m1:färgkombination
nu är f1-säsongen över och med facit i hand måste jag säga att det gick sådär.. kubica är en förare jag hoppas på inför nästan säsong..i märkesmästerskapen kom bmw på en 5:a plats.. hoppas att det går bättre nästa säsong
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.