AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.243

dålig start på f1-säsongen

Sida 2 av 4
Hans Andersson
Det hade kanske vart roligare om någon svensk körde !

hea
Kanske, men jag tror inte det. Inte förräns vi får en svensk som kan finasiera och försvara en "toppstyrning".

För mig är F1 top of the line, men för den delen så föringar jag inte tävlingar som VLN, SLC, osv osv. Motorsport är kul oavsett vilken form den presenteras i tycker jag. Sen att jag har svårt för drifiting och rally i allmänhet spelar ju inte så stor roll.

/Anton
Hans Andersson
Drifting är ju kul att se på, men jag skulle aldrig våga i mina bilar klart sevärt !!!

hea
Drifting tycker jag kan vara kul som pausunderhållning osv. Dvs cirka 10-15 minuter. Sen blir det bara uttråkande och enformigt. Ganska likt ett långlopp på 8 timmar kanske :D
Konstigt nog har jag däremot oerhörd aptit för just långlopp.

/Anton
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Gilles Villeneuve tyckte jag höll på med drifting i F1 :) men men börjar man sin karriär på en snöskoter..

Håkan
Hans Andersson
Det är väl mer sport att få en maxtrimmad sportvagn att hålla ett hårt 24 tim lopp än ett kort F1 race ?

hea
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Frågan är var du tycker om dragracing där motorerna plockas ner efter 402 m ?

Håkan

Amerikanska rivstartstävlingar får mig att gäspa.

Visst är det kul med Top fuel osv, men det är inte försvarbart att köra 402 meter för att riva allt. Jag förstår varför vissa gillar det, jag förstår inte hur jag ska kunna gilla det. :)

Angående skillnader på 24 timmars och ett F1 lopp så är det ju just skillnaden som gör att båda tävlingsformerna finns i den utsträckning som de gör idag.

Visst är det kul att vi själva får välja vad vi ska tycka om att titta på och följa osv osv? :)

/Anton
Jag som trode tråden skulle handla om F1. Vem som tycker bättre om andra sporter eller serier borde vara irelevant i frågan.
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Vad tycker ni om de nya reglerna (för 2008)?

Länk

Jag tycker att det är grymt synd att de förbjuder utveckling av motorerna - det är ju det F1 handlar om.
Spännande också att de inte får skruva på bilen under hela helgen, det ställer ju en del krav på förberedelserna.
Förstår inte riktigt varför de förbjuder däcksvärmarna - Är det ett problem att de fattiga stallen inte har råd med dem? Om alla ändå ska ha samma däck så finns det väl ingen vits med att låta bilarna starta och åka de första varven med sämre grepp.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Löjliga regler!
F1 är top-of-the-line och ska inte begränsas på något sätt. FIA håller på att förstöra sporten med skottkärredäck, uthållighetsregler och straffvikter a´la gärdsgårdserien STCC.

BMW som eget stall kommer behöva några säsonger på sig att lyckas fullt ut. Ingen har klarat att vinna direkt (i alla fall inte i "modern" tid) och BMW kommer inte att skilja sig på den punkten.
Att man redan har vunnit tävlingar som motorleverantör till Williams är mer Williams förtjänst än BMW´s. Williams har varit med ett tag om man säger så. De började väl i slutet av 70-talet?

------
BMW CS #04839

idag gick det faktiskt mycket bättre.. en 4:de och 6:te plats...inte illa..hoppas det blir några pallplatser snart också
Juhas 530i
Bmw är inte den enda motortillverkaren som sliter! Se bara på min stackars landsman Kimi Räikkönen och hans Mc Laren med Mercedes motor. Killen hade varit dubbel världsmästare utan den katastrofalt opålitliga motorn! Förövrigt tycker jag att ni i Sverige borde satsa mer på motorsport och mindre på innebandy! Själv är jag minst lika snabb som Räikkönen och skulle troligtvis även kunna slå Självaste HÄKKINEN! På grus vinner dock Mäkinen fortfarande, jag blir tvåa!

Mvh,
Tarja, hae mulle kalja.
håller med dig... kimi raikonen är den bästa föraren enligt mig synd bara att hans bil är så himla kass
gårdagens resultat var riktigt bedrövligt.. en 12 och en 13 pltas och bmw har bara skraptat ihop 10poäng på fyra lopp...:(
det e inte lika kul att kolla på F1 när det går så dåligt för BMW
vill ha tillbaks Montoya till BMW =)
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Inte helt omöjligt att du får se JPM i BMW nästa säsong.
Alonso ska ju köra Merca nästa år och då kommer väl JPM att få sparken. BMW har ju inga stjärnförare precis så de kommer förmodligen att byta ut minst en förare tills nästa säsong.
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Förra året klagade BMW på Williams att chassit inte räckte till. I år spränger de motorer =(

Z MMM Coupe
hej.. ja som ni säkert har sett så var itne helgens resultat något å hurra över... tråkit att se bmw så långt ner speciellt när mercedes är en bra bit före :(...
Av
45
530iA -07
Och nu kommer BMW en bra bit ner i startledet i Spaniens GP pga av Villeneuves motorbyte. Trist och tråkigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.