AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.244

dålig start på f1-säsongen

Sida 1 av 4
jag tycker att bmw fått en riktig dålig start på F1-säsongen... i den första tävlingen pajjade motorn i en bil och så även idag... bästa platsen hittils är 7:a... borde itne bmw prestera mycket bättre än de?? för något år sen så slogs man ju om titeln
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
De kommer nog att vara lite efter hela säsongen, det är ju det gamla sauber-chassiet man kör med. Först till nästa säsong har man byggt ett eget chassie, då kanske de blir mer konkurrenskraftiga.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
det tar minst 3 år innan de kan ens vinna race...
varför ska det ta så lång tid... visst är teamet nytt men både bmw och sauber har varit med förr...
Hans Andersson
Ja tittade jämt för ett år sedan men nu mer jag tycker det är urtråkigt med F1 , skulle va roligare att titta på le mans 24 istället, inte många supersportbilar som håller så länge ,det är mer sport liksom eller vad tycker ni ? gillar även Paris dakar rallyt men det sänds ju för så lite sånt !

Mvh Hasse..

hea
Ac
383
Acous
e21 318i -82
formel 1 är mycket häftigare än le mans och dakar, jag tycker de är riktigt tråkiga, ett lopp som håller på i 24 timmar, vem orkar följa det? och ett lopp där de bara gasar i öken, supertråkigt, ungefär lika kul som orientering.

formel 1 har den mest avancerade tekniken, motorerna varvar ju 20000 varv, bara det, och sen är allt så kliniskt och det är så små marginaler. Nu när de lyckats göra f1 mer jämt så är f1 definitivt kungen inom motorsport.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bmw_jerry: Kolla på BAR och Toyota :)
Man får vänja sig vid att BMW slåss om platserna 5-12 i år. Först nästa år kan man börja ha lite förväntningar på teamet.

Keep Your Distance!
acey va menar du med dem??? bmw williams slogs ju om titeln 2003.. det var ju jämt in i sista tävlingen på suzuka banan i japan.. året där på gick det sådär och förra året var ett fiasko trots storsatsningen... Känns ju inte bra att renault ska vara det bästa teamet...dessutom skulle det ju vara roligt att slå mclaren mercedes och ferrar för att visa vem som egentligen är kung.... bmw har ju förr tillverkat dem bästa motorerna men i år har två motorer pajjat på 2 tävlingar....ej bra :(
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bmw_jerry: Det var mer williams förtjänst (eller snarare Michelins) än BMWs. BMW tillverkade bland de absolut bästa motorerna när de kom in i F1, och kanske den bästa 2002-2003. Tyvärr är inte fallet så, och ifjol var BMW-motorn en av de svagaste i fältet, och de har inte direkt rosat marknaden i år. Men det räcker inte med en bra motor, kolla på Toyota och Honda. Toyota har den största budgeten i F1, men har problem att i huvudtaget plocka poäng. BAR/Honda har sedan starten 1999 vunnit ett lopp.

Det är en grej att jobba ihop med Sauber som aldrig vunnit ett lopp, och att ha ett sammarbete med ett av de mest framgångsrika stallen i F1s historia (Williams).
håller med dig acey....bmw:s f1motorer var nog den bästa 2002-2003 men tyvärr så har ju även williams haft vissa problem... tycker ändå att det är dåligt att bmw tappat så mycket under ca 3år....visst är bmw-teamet bra men jag har väldigt höga förväntningar på dem... hoppas att resten av säsongen blir bättre
Hans Andersson
En F1 motor håller max en tävling oftast inte ens det ,hur kul är det och en gatmotorcykel varvar nästan lika mycket men även den håller mer än ett race !!!! jag menade inte att man måste titta i hela 24 tim och ökenrally kan vem som helst ställa upp i ,vem har råd med F1 ...

hea
Ac
383
Acous
e21 318i -82
om det är kul med motorer som håller länge så finns det en i varje vanlig bil, och om race där alla får ställa upp i är intressanta så är dakar knappast unikt. Och har alla råd att ställa upp i dakar?

Grejen med formel1 är att där finns den bästa tekniken och de bästa förarna.

BMW borde aldrig tagit J Villeneuve, det var länge sen han gjorde nåt bra, tycker de kunde hittat nån hungrigare förare, Wirdheim kanske.
Hans Andersson
Den dagen F1 försvinner kommer ingen att sakna den tävlingsformen !
Dom pengarna kan användas till mer publikvänliga sporter där alla tävlar med samma förutsättningar och har lika stor chans att vinna och inte den som har mest pengar som det oftast är i F1 !!!

Det är klassiska lopp som tex Le Mans 24 som alla talar om och som alla biltillverkare av sportvagnar och standardbilar har möjlighet att delta/tävla på lika nivå i resp klasser !!!

Någon som ens har en aning vad en biljett till ett F1 lopp kostar förutom resan dit och hem !?

hea
Hans Andersson, Motorerna ska hålla 2 lopp. 1500-4000 kostar biljetterna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hans Andesson: Renault har någonstans kring den 5-6 största budgeten i F1. Toyota den största. Hur många lopp har Toyota vunnit?

Om det är Le Mans som alla talar om (en tävling som jag visserligen uppskattar) var är då alla stora tillverkare? BMW la tex ner sin satsning i Le Mans för att satsa på F1. Mercedes, Ferrari, BMW, Toyota som alla tidigare kört Le Mans satsar nu på F1. Även Jaguar innan pengarna tar slut. Porsche finns visserligen på Le Mans, även Audi och Corvette. Men de "stora" satsar på F1.

F1 är, och kommer att förbli, kungaklassen när det gäller motorsport. Gillar man det inte behöver man inte se. Att jämföra ett sprintlopp med ett långdistanslopp känns inte heller helt relevant.
Hans Andersson: Vi bor i Sverige som saknar F1-kultur numera...
Ta en titt ut i Europa och se vilken folkfest F1-cirkusen är.

Helt klart en intressant tävlingsform då tekniken och materialet är på topp!

/Anton
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Hans: Finns det någon motorsport som drar fler tittare än F1? Jag kan möjligen tänka mig Nascar som verkar vara omåttligt poppis i USA med jättestora arenor som sväljer hur mycket folk som helst; utanför USA är dock intresset minimalt.

BMW ligger efter på så många plan i F1 men som någon sa så är nog chassit det viktigaste. Förarna är även de undermåliga och ingen av dem kommer att vinna något lopp i framtiden oavsett vilken bil de sitter i.

Snön får gärna ligga kvar - det viktiga är att F1:en har dragit igång.
f1 är faktist en väldigt stor sport i övriga världen.. visste ni att en f1 tävling har mer tittare än någon annon sport förutom finalen i fotbolls-vm... tror inte att lemans är ens i närheten och dessutom är det inte samma hightech som i f1....
Ac
383
Acous
e21 318i -82
clubsport, de sa på tv i söndags att en biljett till race i malaysia kostade från hundralappen har jag för mig,
Hans Andersson
Ja det är i Malaysia det med den kursen och dom sämsta ståplatserna ! Jag ser då hellre på Cart-serien eller NasCar eller trail eller Dakar eller Le Mans 24 osv det är min smak !

Jag tycker att det är för mycket pengar i F1 och inte lika möjlighetar för alla teamen att vinna ,det ger så lite underhållning det är min uppfattning...

Och hur mång här åker nu till Malaysia för att uppleva och se F1 ?

Mvh Hasse...

hea
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.