|
|
|
|---|---|
BMW E39 |
Hej, jag är väldigt inne på att köpa ett sportavgassystem till min E39:a. Det handlade nyss om ett Ferrita från katten och bakåt, men nu har jag sett ett annat "system" från Sebring som verkar väldigt lovande. Men, det är bara slutburken. Alltså undrar jag om det är stor skillnad på att ha det hela vägen från katten eller om det räcker med bara den osv. Har ni några tips, eller kan berätta vilka delar som egentligen finns att byta i system? Har någon erfarenhet av sebring? Tackar... Mvh Matteus "Målet är ingenting, vägen är allt" :) |
|
BMW E39: Det är slutburken som oftast stryper mest och också gör så att bilen låter mindre. Om du byter slutburk så får du mindre "varv" som avgaserna behöver vandra i systemet, men det låter också mer. Har du en bra dimension på rörsystemet så behöver du säkert inte byta det, utan det kan kanske räcka med att byta burken. Sen är frågan om det är värt det om du inte har gjort större modifieringar med bilens prestanda? |
|
BMW E39 |
sanbel a; vad jag mest vill få ut ur avgassystemet är ljudet. Det ska låta tufft! Annars så ska jag byta filter och mappa den... Mvh Matteus |
| BMW E39: Då kan du byta för det låter mer...Ööörrrn Örrrnn.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.