AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.949

går det att koppla förbi slitagevarnaren...

bytte stötdämpare och såg att min slitagevarnare var kapad uppe vid dosan i hjulhuset... två tåtar som sticker ut! nu plingar det varje gång man startar, kan man koppla förbi på något vis utan att man sätter dit en ny....

Wh
187
Whalle
523i touring-00
Borde väl gå att skarva ihop dom. Då borde det väl bli tyst. Annars är det väl bäst att byta varnare,kostar väl max någon hundring.

/Whalle
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
varnaren kostar ca 70kr men frågan är om man kan kläma ditt den om bromsarna är redan lite slitna. för som jag förstår så slits varnaren tillsammans med klossarna. Då gäller det bara att skarva ihop dess kablar.

MvH Bmw 4-ever
Skarva ihop kablarna så "tror" systemet att varnaren sitter där. En "riktig" slitagevarnare slits inte något förrän klossarna är så nerslitna att bromsskivan slipar av trådarna inne i varnaren osv.

FP
klossarna e inte slitna men tåtarna har gått av uppe vid dosan så det sticker upp ca 4cm, det är alltså bara att sätta ihop dom två så blir det tyst eller....

Wh
187
Whalle
523i touring-00
Ja det kan du göra,då tror systemet att varnaren är ok.Du lär inte få flera larm.

/Whalle
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
jag kopplade i hopp mina. slog en lopp på den. de borde gå! för den är ju byggd så när bläckt lossnar så får den igen ström runt. eller !
Paap Reeder
... att tjuvkoppla slitagevarnarnarna är i stil med att man på akuten ber att syster istället kopplar EKG på patienten i sängen bredvid ... ty på mig piper den bara!

MVH /// Paap R
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Paap; den var bra :-DD
Var på väg att framföra samma budskap, men din formulering hade jag inte överträffat!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
de blir till att slå ihop dom, lite koll har man ju på bilen när det e dax att byta klossar..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.