|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag sitter på en 323 från 87 säg det ska vara en m3 diff på den men jag har svårt att svälja det med tanke på vad diffar kostar i begat skick, den diffar absolut mycket mer än nån annan jag åkt inga missljud eller nåt sånt väldigt behagligt måste jag säga ganska roligt att sladda =) men inte bara det utan den har en ganska olik utväxling gentemot en 325 -89 som kompis har, vi testade toppfart på 2an vilket resulterade i att hans toppade vid 90 nånting medans min springer upp till 105kmh kan nån säga vad det kan vara för rolig klump därbak? mvh Allt under 2,3L=startmotor | |
| ingen som vet skulle vara kul att veta.. | |
|
Det är lite svårt att säga. Vad är max varvtal? Är det 6500? (jag kommer inte ihåg) Mätarfart är oftast inte samma som verklig fart vilket gör det svårt att räkna på eftersom man räknar i verklig fart men ser vad mätaren visar. 323 före 9/84 har 3.23:1 slutväxel M3 har 3.15 eller 3.25. Någon av dessa tyder det på. Med maxvartal så går det att säga bättre. För att få det exakt måste du snurra själv och räkna varven för att bestämma utväxlingen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.