|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har fått problem med min bensinmätare efter sista tankningen, då visde den rätt men dagen efter så stod den på tom men den gula varninslampan på att det är lite bensin i tanken lyser ej då enbart vid start vad kan felet vara har någon haft liknande problem | |
| Jag missade att tala om vadför modell det gällde en e32 730 ia -92 | |
|
de va en lång mening utan frågetecken..;) Kan det vara glapp i kontakterna eller kretskortet? Testa att smälla till ovanför på instrumentbrädan, då brukar mäteren hoppa upp. |
|
| Ok tack för tipset, ska ta och testa så får vi se om det hjälper | |
|
En klapp på instrumentbrädan kan ibland hjälpa, gjorde det på min förra 735a. Körde en Mercedes en natt som intsrumentbelysningen var glapp på så jag slog näven i instrumentbrädan så glaset gick sönder och ramla ner i knät:)) //Per |
|
| Kollade på Johan & Sean´s E32 page från england, och fick lite tips hur man kollar givaren och mäter upp ohm talen för full respektive tom tank, så det skall jag göra som första åtgärd så slipper man att klappa sönder något | |
|
Hej! Har exakt likadant fel. Ny givare till tanken skall köpas och monteras. (På E-32) (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) Mvh Roger |
|
|
Gjorde en så kallad klapp på instrumentbrädan det enda som hände var att lampan för dimmljusen tändes, den som indikerar att de främre är tända. Ska ta och mäta ohm värdena på givaren bara det blir lite varmare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.