|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag e också nyfiken på förs. bolaget. Har en 325 E30 cab som kostar mig ca 23000 hel förs. per år på mig 26 år i GBG Iko |
|
|
Gå in på www.sockenbolagen.se Där har ni för varje liten del i hela landet. Tyvärr finns det inget för oss som bor i Göteborgs kommun=/ Dessa bolagen brukar ofta vara märkbart billigare. Lycka till med M3an Dennis! // Ronelov |
|
|
Det var inte problem för mig men du får kolla! Namn på bolaget- Dina försäkringar, adressen dit är www.dinaforsakringar.se Så kan du välja vart du bor.. lycka till Dennis |
|
| Sockenbolagen kan också göra undantag ifall man bor i närheten av ett geografiskt område som normalt gäller för det specifika bolaget! | |
|
Iko: 23 lakan helåret, verkar ju helt sjukt dyrt. Jag ger 8400 helåret helförsäkring för min 320d - 00:a , också 26 bast. Också ett sockenbolag eller vad det kallas, Ölands försäkringsbolag. Hälsn. Peter |
|
|
peter399: Du kan inte jämföra en 320 med en M3 ....... Ölands försäkringsbolag det låter snarare som länsförsäkringar men jag kan ah fel.. |
|
|
peter 399 Ja det kostar så pass mycket hos salusansvar Iko |
|
|
hehe.. ni sitter o tycker att 23 papp e helt sjukt dyrt... då ska ni få häpna lite... 325:an skulle kosta mig 46000:- i helförsäkring per år (upp till 1000 mil), 22år... mysigt va ;) soft o bo i sthlm o äga bil |
|
|
OOOOO shiiiiit bjuder dom på det "Gröna kortet" ifall du reser utomlands hehehe. Nä f-n rena rånet...bättre ha den på mamma eller pappa och köra försiktigt. Iko |
|
| Bytte silentblocken eller bärarmsbussnigar som en del kallar dem i bakvagnen på bägge sidorna samt bytte bakre kardanaxelknuten ( sitter skruvad i medbringaren på bakaxeln) som var kraftigt glapp , detta efter att folk som var intresserade av den gnällde på klonk i bakaxeln . | |
| Holken: tack för svar. låter bra!! | |
|
HEehe hör här då...! Har en 325 ix -87 E30 skulle kosta mig 23.456 kr om den skulle stå på mig.. Var 19 när jag köpte den..! Var på Lf... Vet inte om det kan vara att den är Inport..?? Kör inte fortare än vad du klarar av...! |
|
| Att den e import brukar göra att den kostar mellan 8-10 % mer att försäkra beroende på vilket bolag man väljer men det är värt att leta för det var halva priset för mig på dinaforsakringar.se än dom 25000 dom ville ha på länsförsäkringar och då är det en imp m3 97, och jag e 24 år | |
|
Men det e f'a lustigt...igentligen en bmw m3 är dyrare än en Ferrie 360.. hallo det e ju inte posetivt..! blir även billigare om man haft körkort en längre tid med..! sägs de..? Vart kan man leta efter billigare försäkfingar..?? är inte haj på sånt där..??!!! ?=) //Stoffe Kör inte fortare än vad du klarar av...! |
|
|
Enkla tips om ni undrar vad en viss bil som ni har eller funderar på att köpa skulle kosta att försäkra... I stort sett alla bolag har på sina hemsidor en tjänst där man kan knappa in ett regnr och sitt personnummer samt göra ett par val till så får man ett prisförslag. Detta premieförslag är ju då beräknat på dig, din ålder, din bostad, ort, bil, antal mil, mm mm och inte en annan forumdeltagare som bor i en annan del av landet och är dessutom är 8 år äldre/yngre ;) Ovanstående Internettjänster brukar inte kunna beräkna premier för importbilar men då 95% av alla bolag har samma priser för importbilar så letar man upp regnr på en likadan svensksåld. Dock ska man komma ihåg att det inte är alla bolag som försäkrar importbilar utan vidare. Vissa kräver att du har haft din hemförsäkring där det senaste året osv. Det förekommer också att vissa importbilar blivit felaktigt klassade i samband med att dom blev svenska och det lever då med bilen och kan såleded ge väldigt konstiga priser för vissa exemplar men rent generellt så kostar en svensksåld och en import samma pengar. För er som behöver hjälp att hitta försäkringsbolag så kan ju börja på www.eniro.se ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.