|
|
|
|---|---|
joacim772 |
Har ett litet problem med min vinterbil 520i-90 Igår när jag hämtade barnen så gick tempen upp till strax innan rött, stannade direkt o kollade vatten o olja, lite dåligt me vatten kanske men ingen fara. Väntade ett tag o körde vidare, gick upp direkt igen, men kokade aldrig, vattnet va inte ens varmt i kärlet, men iaf så tog vi oss hem med många små stopp för att kyla motorn, o idag när jag skulle ut o försöka starta bilen så startade den, hostade lite sen dog den, nu vill den inte alls starta längre. Kan inte mycke om bilar men kollat på forumet här o provat lite grejer, tex. tändstiften o sånna grejer, försökt att lufta systemet som står överallt, vet inte om jag lyckats heller o om det har nån betydelse i att bilen inte startar heller. Men hoppas att nån har nåt litet tips om vad det kan vara, helst enkla lösningar såklart :) Vägrar plocka fram sommarbilen innan snön är borta.. Kanske inte världens bästa beskrivning men som sagt hoppas nån har nåt tips iaf.. //Jocke |
|
Har du kollat batteriet? Om du startat och stängt av motorn hela tiden kanske batteriet tappat spänning. Ett friskt batteri ligger på ca12,6-12,7V. Låter som att du inte har cirkulation i systemet, kolla vattenpump och termostat till en början. |
|
joacim772 |
Jodå batteriet är nyladdat o klart. Kikat lite på forumet efter info om vattenpump o sånt men hittar inge info direkt var den sitter mm... Är alltså helt lost när det gäller bilar... Får nog ringa verskad på måndag så nån hämtar o lagar den åt mig... |
| om du har en fruktansvärd otur har toppackningen gått. | |
|
om det är lite kallt prova häll 1 dl rödsprit i tanken vänta i 10 min prova sen o starta jonk |
|
|
om vattnet inte ens var varmt i kärlet o den går varm har den frusit ställ den varmt en natt och fyll mer glykol så går det nog bra jonk |
|
|
Vilket kärl pratar vi om? Ispropp är väl ett känt fenomen eller? Dvs is i kylaren, således INGEN lylning till motorn, tempen går mot rött ergo aj aj aj inte bra... *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.