|
|
|
|---|---|
|
är det mkt jobb att byta bränslerör på en e34? mitt läcker. jag kikade lite här på forumet men det finns inte så mkt info. biltema säljer rör med diamter 10mm, ska det passa? har läst att det ska vara 8 mm men spelar det roll om det är grövre? det får kanske bara inte vara mindre? vad kan ett sånt byte gå på om jag lämnar in det till nån verkstad? | |
| inget roligt jobb om man inte har en lyft! annars kan det säkert gå på ett par tusen beroende på verkstad! men om det bara är dåligt på nåt ställe kan du ju skarva med slang. tror inte diametern har nån större skillnad bara inte mindre. | |
|
Som dd säger går det utmärkt att skarva med slang använd gärna dubbla klämmor. Annars så håll dig till orginaldim på röret blir strul annars vid anslutningar tex filter o klammor i golv. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Är nog bökigt att byta med diff o avgas på plats men går lär det göra. Verkstaden får väl böka precis lika mycket. Rören som biltema säljer är 8mm och inte 10mm så dom borde funka fint. Det som dock inte framgår är om diametern är den utvändiga eller invändiga(skulle gissa på utvändig). Rören är ju hur som helst fästa med slangklämmor i båda ändarna vilket känns som en fördel för hemmameckaren. Du ska nog hyra en plats i GDS-hall. |
|
|
Vanlig bränsleslang har funkat på min förra 525:a. Skarvade rör med den där det fanns läcka! Grabber |
|
|
jag har bytt bränsle rör på ALLA mina bilar och jag har använt slang och satt dit dom med buntbant etc funkar perfeckt har aldrig tagit bort någon tank el liknande Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
| någon som vet vad besiktningen säger om att man skarvar med slang mitt under bilen. ca 10 cm eller liknande?? | |
| Om jag minns rätt så är det tillåtet att skarva med slang, så länge det görs utanför kupén. Inuti bilen däremot (om ledningen går där, på vissa bilar gör det ju det) är bara rör tillåtet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.