AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.948

M3 E30 från madrid på väg till sverige!

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Min fars kompanjon plockar hem den M3 E30 som har varit till salu i madrid för 40000-60000 EUR.. Den ska vara byggd för racing och det ska bli kul att man får åka med då den anländer =) . Han ligger även på en M6:a som han köpte i höstas så nu lär han ha å åka =) ..
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Hoppas den inte har rullat i madrid då ser den nog ut som skit i karossen.. :D

[Bilen] Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Dom bilarna jag sett nere efter solkusten har då inte varit kassa i karossen, har bott där nere så.... Sen ska nog en bil för 400.000 - 500.000 tusen inte vara dåliga i skicket, eller vad tror du?
danragn: Bilar där nere brukar tyvärr ofta vara väldigt slitna, men men..

Upp med bilder! ;)
Bara för att en bil säljs för 400-500 tusen så innebär inte det automatiskt att bilen är i bra skick.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Bilder vill vi ha. =)

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Ja var är bilderna? :)

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
3D pinball: näe men då kan man ju vända på orden och säga tror du han skulle ha köpt en bil för 4-500 tusen om den var dålig och såg ut som en folkracebil?

100% Original
Länk
BMW M3 Din dröm - min vardag

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tror inte han köper en risig bil. Ska ta reda på mer info senare...
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Hej igen,

Bilen kommer visst från mallorca och är en EVOII :a och är en 91:a . Den har gått på en hel del race med en känd förare från frankrike och har vunnit någon form av race de senaste 5 åren. Den har ca 340 hk vid 10000 varv och är fullt uppsvetsad med bur och allt vad som kan förstärkas. Riktig racelåda där man slår i växlarna antingen fram eller bakåt. Extrakylning för bakaxeln och så sitter det något typ av hydralpump i bak som jag inte riktigt fattade vad den var för. Annars så sitter det ett svindyrt cassi med oändligt med inställningsmöjligheter. Om ni sett STCC bilarna så står hjulen ungefär så på denna bil också. Min far var och kikade på bilen igår och jag har bara fått lite info om den av honom. Han har inte varit speciellt förtjust i dessa bilar men han sa att detta var något riktigt speciellt och blöev sugen p åatt köpa en vanlig M3 E30 och bygga själv. Ska försöka åka med på ett studiebesök så får vi se om jag får ta några bilder ?? Kanske någon som har koll på vad detta är för bil då den har gått en hel del race innan den kom hit...

Det var väl allt för nu....
Jag antar att bilen tas hem hit för att köras på bana?
För att få den gatureggad måste väl ändå vara en omöjlighet med alla modifieringar som gjorts?

/Marcus
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Japp JOKI Racing kommer köra den...
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Hydraulpumpen "där bak" är för kylningen av bakaxeln. Sitter en remskiva på medbringaren med en kilrem som driver den.
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Bilder!

_____Vraum!_____
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Vill se bilder!.. :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.