AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
566

Pump problem på TDSA

Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Hej... finns det någon vänlig själ här på forumet som vet något om Dieselpumpar.... Jag har en 525 tdsa-93... å jag ser att bakre packningen(där spridar rören går ut) Läker som ett såll...det rinner rakt ur den, kan man skruva lös bakstycket å byta den rektangulära"oringen" eller får jag en miljon delar i näven om jag lossar pumpens bak kant... är i panik vi behöver bilen NUUUUUUUUUUUUUUU... tackar för svar så fort som möjligt

Mvh:Niklas

Livet börjar efter 200 =)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
En fråga bara...är de en import?
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Jajjo men det är en import, jag tror den blev importerad -95... emn inte riktigt säker....

NIKLAS

Livet börjar efter 200 =)
m3
349
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
Är du säker på att det är den bakre packningen? Det brukar vara den under ställverket som läcker. Är det den så byter man den på 1-2 timmar.

m30 i e30
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Nu har jag inte undersökt det ordentligt...... Men i morse när jag startade bilen å öppnade huven.... så ordligen så rann det under i från på pumpen, det såg ut som att det kom i från den "rektangulära packningen" på pumpen, det huset där spridar rören sitter fast, om du förstår hur jag menar...

Niklas

Riktiga män luktar DIESEL
m3
349
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
Såg ut så på min också. Det var en droppe då och då först, för att på en vecka bli så illa att det rann ur den. Jag tror ändå att det är packningen under ställverket som läcker för dig. Sen rinner bränslet utanpå pumpen och rinner av under spridarrören. Hoppas det är det felet-lättast för dig att åtgärda. Och billigt också! Lycka till!!!

m30 i e30
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Vars hittar man dessa packningar då??är det BMW orginal som är det bästa.....

m3
349
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
Köpte mina på Branzells elektrodiesel i Karlstad. Kostade under 200kr för en komplett packningsats. Har även hört att MECA har den.

m30 i e30
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Anledningen till att jag fråga om de är import eller inte är att nere i Tyskland gör dom på fetare diesel än vad vi gör här i Sverige,så de är mer frågan "när" de börjar läcka än "om" de kommer göra de...
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Jo som jag sa tidigare att den är importerad 95 tror ja. När jag ändå är här å surrar, är det någon som har en tdsa som skrotas..... för jag skulle behöva lite delar å så, Så ni får gärna maila mig om ni har en...

Mvh:Niklas

Be
102
Bearclaw
530Dt -03 (E39)+Jeep nödbil
Haas: Varför gör en diesel som smörjer bättre att pumpen börjar läcka?
Enl sv.åkareföreningen är vår MK1 diesel den sämsta som finns, inte minst gällande pumpen.

Bearclaw
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det har ingen betydelse om den är importerad eller inte den börjar läcka ändå..kostnaden på att låta montera bättre kvalitet på O-ringar vill inte pumptillverkaren ta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.