|
|
|
|---|---|
|
Har en 745:a som förra ägaren renoverat motorn på, o-ringat blocket och monterat sex extraspridare i insuget. Kör just nu på 0.6 i ladd men tänkte åtminstone ladda det dubbla i sommar, gärna mer. Frågan är nu vilket sprut jag ska använda för rimliga pengar? Tänkte först använda ett piggyback-system, typ SMT6 men har senare fått höra att de fungerar illa med Bosch-system. Har blivit tipsad om VEMS men har inte lyckats hitta någon återförsäljare då jag googlade lite igår. Förra ägaren tyckte jag skulle köra på ett PowerLink 200 tiläggssprut men jag tycker det känns lite stenålders? Någon som har erfarenhet som kan ge mig tips? Får helst inte kosta mer än ca 5000:- Någon som vet hur långt orginal downpipe och avgassystem räcker? Siktar på ca 400 kusar, vet inte vad som är rimligt med de grejor som sitter på bilen orginal. | |
| fins ferdige trim kit til 745i, dom ger 390hk | |
|
Länk Länk Första länken där kan du handla VEMS och den andra går till MS forum där du har en del läsning om MS och VEMS |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Japp Tuoma kittet går att få tag på delar säljes här på AP! Ger ca 390hk/690Nm MVH Patrik |
|
Emil kanske kan hjälpa dig med VEMS Genboard, han har öppnat portarna: Länk Mattias Sandgren Sävar Turbo Site : Länk |
|
|
Okej, ska kolla lite på era länkar. Har tittat på Tuoma-kitet men tyvärr går den här bilen tydligen inte att chippa då det inte sitter orginalbox på den. Tydligen bytt någon gång för länge sedan, innan chippens tid, för att få bort laddtrycksspärren. Fler tips på sprut? Vad tror ni om avgassystemet, räcker det till för 400+ kusar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.