|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster. MIn fråga är som ovan, fungerar det att ha 255/40 dimension däck på en fälg med 8" bredd? Är Bmw original split style 42 fälgar, och däcken är av märket Dunlop sport. Vh/ Kermit. | |
| Ja jag tror det fungerar, en bekant har 255/40 på 8.5"breda fälgar | |
| Ja, jag har som du skriver. Enligt min mening är det dock inte så snyggt egentligen......profilen blir ganska hög & däcken ser lite pösiga ut. Kanske snyggare med 225/40/eller 45.....? | |
|
Hej. Saken är den att jag idag kör med 17" M-fälgar style 66, med 8" breda fram 235/45 samt 9" breda bak med 255/40, sommardäck. Ev tänkte jag ha dessa fälgar som vinterfälgar och istället sätta sommardäcken på mina 17" split style 42 och ev. sälja dessa. Men som jag skrivit så är splitfälgarna 8" breda runt om, därav min fråga:) Brukar vara bättre/enklare att sälja fälgar med däck än utan, och sommardäcken som sitter på M-fälgarna är i fint skick. Vh/ Kermit. |
|
|
Det funkar, beroende på däckfabrikat så kan det bli mer eller mindre så som Propeller skrev. Jag skulle ha slängt på däcken och sålt |
|
|
Profilen är ju inget konstigt eftersom 255/40-17 och 235/45-17 är snarlika. T o m så att 255/40-17 är något mindre. Kan bli lite bulligt men med tanke på att t ex Volvo kör med 225/45-17 på 7" fälg utan att det ser konstigt ut så borde 255/40-17 på 8" vara mer eller mindre ok. ___ //Ulf |
|
|
Tack för ni delat med er av era refarenheter:) Låter som det skulle funka bra. Lite OT, men vad tror ni skulle vara lämpligt pris att begära? Fälgarna idag är i lite dåligt skick men om priset blir bra så skall jag lämna in dem för reparation samt lackering. Fälgarna är följande (17")------>Länk Vh/Kermit. |
|
|
Lite knepig länk:) Fälgarna jag har är de med namn: Styling 42 Kreuzspeichen-Verbundrad II, original givetvis......... Vh/ Kermit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.