|
|
|
|---|---|
|
Hur funkar det att använda vinterdäck, friktionsdäck på sommaren? Hur blir väggreppet och slitaget? Gummiblandingen är ju väldigt mjuk så kommer det inte slitas väldigt snabbt? Däcken i fråga är av märket Nokian Hakkapelitta NRW 17" /Marcus | |
|
Det funkar, men däcken slits och väggreppet är inte det bästa... framförallt tycker jag att sidostabiliteten är väldigt dålig när det är riktigt varmt ute... P.S. nädå, jag kör inte med det på någon av mina bilar nu! märkte det på en bil jag hade tidigare då jag reste mycket och inte hann byta förrän efter midsommar... :) |
|
|
Om det regnar så skulle du kunna ha bättre väggrepp än vad sommardäck kan ge. Slitaget ökar då gummit i vinterdäcken är mjukare pga att dom är gjorda för den kalla årstiden. Gummit blir för varmt helt enkelt... who dares wins... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Funkar inget bra alls blir svampigt och mjukt,däcken kan i värsta fall lossna bitar av om de blir för varma såg exempel på det förra året (michelin) Friktionsdäck är alltid en kompromiss både på vinter som sommar. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.