|
|
|
|---|---|
| Har haft lite strul med min tempmätare som har hoppat precis som den vill dock aldrig över mitten! Fick tipset om att lufta, Gjorde det men blev ingen skillnad! Bytte givaren för tre dagar sedan (den son sitter i motorn under insuget) Tempnålen var precis som den skulle! Gick upp sakta men säkert höll sig i mitten! Tillpåköpet började mitt soppamätare som varit stendöd sen jag köpte bilen att fungare. Blev skitglad! Tills idag tre dagar senare! Startade bilen imorse åoch då var vi tillbaka på noll bensinmätarn på noll och tempmätarn gick fram och tillbaka! Verkar vara något skumt elfel eller något! Någon som har några tips? Kan man få det felsökt på Bmw? | |
| Ingen som har några funderingar? | |
| kolla batteriet till mätarna | |
|
Har du bytt termostaten? hade samma problem med min, den pendlade lite som den ville men för det mesta kom den aldrig till mitten. Vad det gäller bensinmätaren så är säkert kablagen paj till bensinpumpen och då får du ta bort baksätet och komma åt pumparnai bensintanken. Sök om detta på "sök inlägg". Detta har varit uppe tidigare på tidiga e36:or MvH Bmw 4-ever |
|
| Om det är en E30 vi pratar om så lyckades jag åstakomma liknande saker genom att jag var o pillade bland säkringarna. lite juckande där löste mina problem (läs plocka ur säkring för säkring och borsta av stift, köra fuktbortdrivande och jucka på plats =) | |
| Plockade av pluskabeln för att nollställa! Vipps så fungareade mätarna igen! Får se hur länge detta varar nu då! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.