|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner Nu har det hänt! Har ikväll upptäckt ett knytnävs stort hål i kofångaren på e39án. Hålet med tillhörande spricka sitter i hörnet (förarsidan). Ser ut som man tagit en hammare och slagit ett hål....ser f-n inte klokt ut!...ett relativt runt hål med lite taggiga kanter...... Varken jag eller min fru har någon aning hur detta kan ha hänt. Blir väl att slanta upp självrisken och se glad ut. Frågan är om det blir att byta ut hela m-fronten + lack av denna (lär kosta S-tan) eller kan det bli tal om "plast-svetsning"? Någon som vet vad en m-front kostar? Ska ringa bolaget på måndag och visa upp eländet........nu ska jag dricka sprit.....over & out/Wall | |
|
Att göra själv kan vara dyrare... Spackla med lång(nåt)fiber, slipa o lacka blir kanske inte lika bra... Beror på vad självrisken ligger på... Kolla på börsen här! Det finns några annars: www.realcar.se mm... Grabber |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det går att laga, plaststötfångare svetsas istället för att bytas sedan länge. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Hasso! Kan man laga en intryckt spoiler oxå? Tack för svar! /Jens |
|
|
Hej, jag har upptäckt en skada på min m-front med. finns det något företag som sysslar med detta? mvh danne |
|
|
Kolla med lokala båtfirmor ang.plastreparationer. De borde ha hyfsad koll på hur och kostnader. Polare till mig har lagat sina bilar (Chevrolet Corvette & AC Cobra kit-car) med hjälp av båtfirmor. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
De flesta billackeringar reparerar och svetsar plast idag pga försäkringsbolagen kräver oftast reparation istället för byte, speciellt MC kåpor som kan vara svindyra. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Roffa1 |
Kompisen råkade ut för samma sak, fick sin M-spoiler påbackad av en bil med dragkrok och naturligtvis gick det hål i spoilern inkl flera fula sprickor (såg riktigt illa ut) Men dessa skador var inget som helst problem för Autowox i Karlstad, slutnotan landade på 4000:- Slutresultatet var t.o.m bättre än original. Dock så lär du få punga ut med 4000:- om du ej vet vem den skyldige är? Finns visst en trafikskadeförening man kan kontakta vid smitningsolyckor, men då får man ej flytta bilen innan polisen inspekterat skadorna. |
|
Justja... Jag lagade några spruckna kåpor + lite materialbortfall på kompisens motorcykel en gång i tiden med "plastsvets på tub" med lyckat resultat. Det var någon sorts "fibrig gegga" likn. PP. Slipa upp skadan - spackla - slipa - lacka - inte ett spår av skadorna. Hittade komponenterna hos lokala rörmokaren. Det används tydligen vid sammanfogning/tätning/reparation av PVC-rör. Nu handlade det mest om sprickor, men det gick att bygga lite också ändå. I slutänden handlar det dock fortfarande om hur händig man är om man ska laga själv eller leja bort jobbet och hur stor skadan är naturligtvis. |
|
| Roffa1: Nu tar du allt i liite...Kan ju knappast se bättre ut än original, på sin höjd lika bra:). Möjligen då att lackeringen har bättre yta än BMW original då:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.