AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.609

Kylaren läcker, men varifrån? Hur ser kylaren ut i helhet? (E46)

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hejsan.

Idag när jag kom till garaget så hade bilen läckt glykol. Det fanns inte en droppe glykol kvar i bilen. Det luktade glykol överallt. Jag fyllde på igen och nu verkar det bra. Men det kanske hinner tömmas tills imorgon!? Kan det vara vattenpumpen? Packning i vattenpumpen? Slangar? Det är så trångt där, jag ser ingenting. Hur ser en kylare till en 323-E46 ut i helhet?

Tack på förhand.
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack men länken fungerar inte! :(
Såhär ser en trasig e46 kylare ut: Länk

Om bilen tappat all glykol på några dagar är läckan så påtaglig att du borde se den. Kör INTE med bilen när du har en sådan läcka.
Hur många liter fick du fylla på? Systemet rymmer nämligen 11-12 liter

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
E30_320i
det är nog i samman svetsningarna som den e kass, min var lika den, men när jag stratade min så läckte det som fan när där va tryck i kylaren!

T

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tackar som ödmjukast. :)

wendtan//

Nu verkar allting bra. Har varit och kört bilen i över en timme och allting verkar ok. Så här ligger det till, för några dagar sedan fyllde jag i en halvliter glykol (-36) + det som redan fanns, och två dagar efter (igår) när jag kom till bilen så stank det glykol och det var fullt med glykol runt omkring. Tittade i och det var tomt. Varningslmpan för låg kylarvätska tändes och när jag stängde av bilen och startade igen så försvann varningen. Jag fyllde på nästan en liter Glykol som redan var utspäd (-36) och nu är allting normal igen. Varifrån rann glykolen? Fattar absolut ingenting?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.