|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad er erfarenhet är ? Själv upplever jag BMW kvaliteten lite si sådär och de verkar nästan stolta över att en 2,5år gammal bil börjar få problem. Styrboxen (elektroniken) för centrallåset slutade fungera för någon vecka sedan. Tar bilen till BMW, och de förklarar att garantin gick ut för 4 månader sedan. Jag frågar om jag som användare har gjort något fel, kanske öppnar dörrarna på fel sett, trycker för ofta på nyckeln ;) etc. eller håller BMW elektronik så dålig kvalitet att efter 2år och 4mån så anser de att kunderna skall betala 4000kr för nya grejor ? Yeps, det tycker de, fullt rimligt ! Jag hävdar att min Audi och Honda höll mycket högre kvalitet och de såg mellan fingrarna även efter 3år pga av att de var stolta över sin kvalitet, så de gjorde service på goodwill om så behövdes. Vad är er erfarenhet på en bil för över 400tkr som ny och är sopkorgs material efter 2,4år ??? Blev jag BMW behandlad eller rätt behandlad ? | |
| Dåligt. Vilken j-a verkstad åker du till? | |
| Nypriset har iaf inget med saken att göra. | |
|
Be en annan verkstad söka goodwill på det hela, brukar inte vara något problem sen får man se vad svaret blir om BMw Sverige betalar kanske materialet eller allt? Bilar kan alltid ha och få problem. Sen hur man blir bemött med sina problem det är a och o. Maila om du inte har ngn bra verkstadskontakt så kan du få ett par tips. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.