|
|
|
|---|---|
|
Jag är i ganska stort behov av ett avgassystem till min m5 3,8. Det gammla behöver repareras lite, men jag tror att jag föredrar att byta ut systemet så det blir ordentligt gjort. Min fråga till er är som följer, VAR kan jag hitta ett komplett system? Jag har tittat runt lite här på forumet och det finns ju en hel del slutburkar och diverse mellan ljuddämpare att välja på. Men lägga 10k på en slutdämpare och och en mellanljuddämpare är lite väl dyrt tycker jag..... Dessutom är jag nöjd med effekten jag plockar ut ur orginal systemet och är därför inte i behov att trim... Bmw orginal vet jag ju givetvis att dom har system men finns det inget annat eftermarknads-system? Grenröret och kattarna är i bra skick så det behöver inte bytas .... Har även gått i funderingar på att ta hjälp av en kompis som svettsar rostfritt och bygga ett system själv? Har gjort rostfria system innan men då har det varit turbo och utan krav på ljudnivå, nu vill jag ha ett ordenligt system med maximal funktion och är därför tvekar man ju att göra så med pärlan... Tacksam för svar! MVH Alexander Göransson | |
|
Ferrita bygger system till din bil på plats. Ett helt system från kattarna går på ca 10k har jag för mig. Det blir "skräddarsytt" eftersom du själv får välja dimmention (ljudnivå) på systemet. Det kan kanske vara ett alternativ? Vill du ha billiga system så har säkert simons det, men hur bra är det? Mvh Jojje |
|
|
www.bildelsbasen.se Dom har avgassystem. Om det var Bmw orginal saker du ville ha. |
|
|
Bildelsbasen vill ha lite väl mycket för sina system , fick pris på 10k när jag ringde på ett !! Jag var oxå i behov av ett nytt system så jag la ut en "köpes" annons här på powerbörsen. Tog nån månad så fick jag mail av en kille som skulle sälja ett org. system i nyskick för 1800:- Annars så är säkert Ferrita bra om du vill ha nytt. |
|
|
Tack för svaren! Jag tror att det blir ett ferrita system faktiskt! Dom verkar pålitliga och det verkar ju som man kan få avgasystemet lite som man vill! MVH Alexander |
|
| Ligger inte ett original på ca 10´också? Personligen hade jag hällre köpt ett original än ett feritta. Låter som det är original du helst vill ha och då kanske det kan vara värt att lägga till några tusingar och få det du helst vill ha. | |
|
Det beror väl på om man tänker behålla den länge eller inte.. köper inte orginal och sen säljer den efter ett år. bort kastade pengar kan jag tycka..Det e ju trots allt en gammal bil. inget illa menat... LENNE |
|
| Men icke desto mindre en unik bil! E34 M5 touring växer inte på träd. Dom är värda att kostas på. | |
|
Det är väl det jag också känner! Jag vill hålla superskick på bilen och jag tänker inte se mellan fingrarna om något är fel på bilen! Får se vad det blir, 10k plockar jag inte bara upp ur bakfickan utan jag får sitta hemma och svälta lite först =) Men vi får se vad det blir, orginal eller inte orginal, det är frågan....... MVH Alexander |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.