AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
944

Kontrasterande interiörfärger E39

Vet någon med säkerhet hur det förhåller sig med interiörfärgerna på E39? Dom allra flesta jag sett har i stort sett hela inredningen i samma färg som klädseln. Som här: Länk

Men sedan finns ett gäng bilar som har gråsvart inredning till ljus klädsel:
Länk
Länk
Länk
Länk

Jag ser ingen direkt logik i detta, t ex att det skulle röra sig om vissa årsmodeller eller modellbeteckningar. Dessutom finns i BMWs försäljningsbroschyr för E39 touring 1998 bägge alternativen på bild. Man skulle annars kunna misstänka att det beror på att många har eftermonterat skinn och inte brytt sig om att samtidigt byta bl a mattor och instrumentpanel men jag tror inte det är fallet. Plaststyckena på sidorna av framstolarna samt baksidan på bakre ryggstödet är nämligen svarta i de fallen där inredningen också är det.

Någon som vet som kan bringa klarhet?

Mvh
/Janne
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Måste bara säga att magen vände sig efter att sett bilden på 528an med lila skinn till träpanel.... att det kan bli så fel.

Usch. Men åter till ämnet och frågan....

6a - för det är du värd
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Till den gula skinnklädseln var det svart inredning och golvmattor för E39.
Samma för vissa ljusa skinninredningar till E39 och även E60 idag.

Den lila inredningen finns dock ej med i min katalog tryckt -98.

/Mats

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Mats; säkert individuelt beställd

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Åter lite offtopic, men killen med den lila inredningen borde valt lila individual träinredning oxo :)

Nu menar jag inte att detta är snyggt, men det är den enda lila panel jag sett, och killen i tråden (finskt bmwforum) har köpt den som tilläggsutrustning direkt från bmw.

-> Länk

On topic: Min 540 har ljusgrått läder, samt hela inredningen.

///air
MSN: air(a)multi.fi
Den "lila" klädselfärgen torde väl vara Aubergine, en standardfärg vissa år enligt mina broschyrer. Nu ser man ju inte klädseln så bra i länken till det finska forumet, men kan man inte förmoda att det är en mer utpräglat lila individualfärg?

Angående svart interiörfärg till annan klädselfärg till svart gick det tydligen att beställa så inom det ordinarie färgprogrammet, utan extra kostnad, till de flesta årsmodellerna. Verkar dock inte lika vanligt som matchande interiör- och klädselfärg.

Mvh
/Janne
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Bilen på det finska forumet har inte originalinredning. I början av tråden finns bilder hur den såg ut som original, aluminum inredning, och svarta alcantara säten.

Killen köpte lila trädetaljer från bmw (indivdual eftermontering), och inredning kläddes helt om av en finsk firma. Noteras bör att inredning var i perfekt skick, killen gjorde det bara för att få en "ny look" på sin bil :(

///air
MSN: air(a)multi.fi
69
43
69ers
530 XDAT -08
523ia Touring-98 Ind
Den lila inredningen skulle passat som en smäck

69ers
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.