|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en e46 - 02 som jag skulle vilja ha aluringar (eller vad det är) i mätarhuset. Vet någon var man kan få tag på dessa? Jag har hittat med kolfiber bakrund - Länk men jag vill ha med helsvart bakgrund.. anyone? | |
| Köp orginal hos BMW, 9 av 10 piratgrejer håller inte passformen. | |
| Vad kostar dem hos BMW,är det någon som vet? | |
|
Jag har köpt från denna försäljaren på ebay till min bil: Länk I hans "store" har han för tillfället Länk som ska passa alla E46 från -00. $50 typ inkl frakt till Sverige. BMW kostar nog det 3 dubbla. // M.v.h. Daniel |
|
|
Såg nu att du inte villa ha kolfiberbakgrund. Till min köpte jag bara ringarna. Blev super. // M.v.h. Daniel |
|
| Köpte också ringar å lät dem inmonteras av en verkstad då ja har tummen mitt i handen, blev mkt bra, tror de kostade 450 för borstad alu endast ringar | |
|
v800 var köpte du dom? |
|
|
kolla blocjet där brukar det utannonseras då o då MvH Bmw 4-ever |
|
| Ja hittade nån på powerbörsen som hade olika att välja på. Dock så vet jag att stylabilen.se har till nästan samma pris typ 4-500? | |
|
Har hittat på blocket nu, från Albert tror jag han hette - verkar bra. Har hört andra som köpt där också. Länk tack för hjälpen.. min vagn: Länk |
|
|
dr.drake: de va av han jag beställde också, de funkade bra å så så de borde bara va att beställa. Schysst åk du har, har en likadan, samma år, o samma färg Fast jag har gjort "steg 2" som du håller på med (sätta vinterdäck på 17"fälgarna) |
|
| Är det svårt att montera de?Kan någon beskriva hur man gör?Det värkar inte så svårt när jag tänker på det,men det kanske inte är så enkelt som jag tror att det är. | |
|
v800: vad fick du betala för att få monteringen gjord på verkstad? ___ //Ulf |
|
|
Montering är inte svårt alls. Tar kanske 15-20 minuter. Har jag klarat av de så kan nog alla =) // M.v.h. Daniel |
|
| Limmas ringarna fast? Eller är det spår så att dom "klickar" fast? | |
|
Mina ringar hade tejp på baksidan. O inte har dom trillat av än så =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Är det någon som köpt av Albert i länken ovan? Är dessa också med tejp eller ska dom limmas? Är proceduren lika enkel på en E39 som E46? Vad man läst tidigare så är det en hel del pillande så 15-20 minuter enligt Spajjjs låter ju inte som om det är för mycket hinder på vägen ;) ___ //Ulf |
|
| Köpte av honom till min E39. Passformen var utmärkt. Man behöver inte klistra eller limma utan trycker bara fast ringarna. | |
|
Gick det lika enkelt på E39 som Spajjjs beskriver dvs minuter och inte timmar...? ___ //Ulf |
|
| Jag köpte av albert. De ja fick var inget lim bakom utan bara ringar. Ja brydde mej inte om att kolla hur krånglit de va utan lämnade in dem på en verkstad i samband med att jag hade annat på gång. Såklart så var de mycket krångligt och det tog ca 2 timmar (vet inte om han menade allt jobb eller bara ringarna) Sånt kan man ju inte kolla i efterhand heller, kanske är smart att göra upp priset innan men ja har inte mött så många mekaniker som gillar fasta priser eftersom t.ex. den här mecken aldrig hade gjort detta förut. Men nu sitter dom där, fastlimmade och fina. | |
|
Okey, bra att det verkar passa som det ska och att det monteras ganska så smärtfritt.. Nu gäller det bara att få tag i Albert, mejlade igår men inget svar ännu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.