|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp, har två kablar till en cd-cäxlare från e39a. Den ena ska jag dra till Becker navin (den borde passa rätt in i stereon hoppas jag). Sen har jag en kort kabel som säkert är anpassad till e39an. Någon som kan tispa hur jag frår ström till växlaren i min e34a? batteriet sitter där bak. Jag har en cd-växlare nu i bilen som sitter i bakluckan o där går det ju en kabel direkt från växlaren till batteriet. Kan man göra en liknande lösning här tro? Kabel jag har är ca 2dm lång, med en svart anslutning i ena sidan med 6 hål, samt på andra sidan en större med 10 hål. tacksam för hjälp i detta. *BAWORAK* | |
|
Cd-växlaren i E39 har en 6 polig kontakt och en 3 el 4 polig , strömmen är i den lilla 3-4 poliga om jag inte mins fel och styrningen+ljud i den 6-poliga. Har inte kollat vart min växlare får ström ifrån men den skall väl ha + och - samt remote? och det kan du använda samma som för Beckern. |
|
|
Ok, Tack för svaret. Om du skulle orka kolla hur det ser ut med strömen vore jag tacksam. *BAWORAK* |
|
| Orkar gör jag , problemet är bara att komma ihåg att göra det då minnet är som en guldfisks ;) | |
|
I så fall har jag öppnat burken med fiskmat och lockar lite med det för minnets skull..:-) *BAWORAK* |
|
|
På min växlare går kablarna från 3-poliga kontakten såhär: Brun/orange=Stift 15 jord på radiomodul. Röd/grön=Stift 9 konstant + radiomodul. Grå/vit= går ej till radiomodul utan till kabelstam , vet ej funktionen på denna , Remote? I-Bus? Styrning? |
|
|
Ok, Jag tolkar det som att dina tre kablar går in i en modul i bakluckan och ej direkt till batteriet? Tack för övrigt |
|
| Jag har proffesional navin i min och då sitter radiomodulen(Becker) i bagage utrymmet , fram sitter end 16:9 monitorn. | |
| Som jag skrev så vet jag inte vart den tredje kabeln går till eller används till. | |
|
Ok, Tack för hjälpen. *BAWORAK* |
|
| Kollade in en annan bil idag och den hade grå/vit till slutsteg och radio modulens I-Bus så den vet jag inte vad du bör göra med , tror att växlaren styrs genom den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.