|
|
|
|---|---|
|
På min 320d -03 med originallarm så lyser blinkerserna när man låser bilen men inte när låser upp. Ni som har larm på era, funkar det likadant? Hittade i TIS att man kan ändra så att det även blinkar när man låser upp men Theanders påstår att detta inte går att göra på E46. I TIS står följande: Confirmation Deactivation, optical o active o not active The deactivation of the anti-theft alarm system is confirmed by the hazard warning lights flashing briefly. och det står i början av dokumentet att gäller alla E46 från tillverkningsstarten. På andra car memory funktioner så kan det stå att det ej gäller för E46 eller enbart E46 Touring etc. men på denna funktion står det inget om att det inte skulle gälla E46. Är det någon som har blink vid upplåsning på en E46 med originallarm? ___ //Ulf | |
|
Min blinkar oxå bara när jag låser bilen. Inte låser upp. // M.v.h. Daniel |
|
|
Samma här, blinkar vid låsning, ej vid upplåsning. /Anton |
|
|
Hittade ett annat dokument och det verkar som den inställningen är "default" vid leverans så frågan är ju om någon fått upplåsningsinställningen ändrad? Verkar ju konstigt att TIS beskriver något som inte går att göra men det kan ju vara att dom missat att ange undantag för E46... ___ //Ulf |
|
|
Det borde gå att koda om nyckeln. Jag har lika på min... Länk Länk "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Detta är CarMemory dvs gäller för bilen oavsett vilken av nycklarna som används. Finns öven KeyMemory som gör att man ställa specifika funktioner för respektive nyckel, t ex stolsinställning eller temperatur på klimaten. ___ //Ulf |
|
| Samma sak hos mig med | |
|
Samma här. varningsblink vid lås och innerbelysningen tänds när jag låser upp. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
samma här blinkar när jag låser men endast ljus i kupén när jag låser upp 330ci-02 Individual |
|
|
Jag var inne hos BMW och lade in "blink" funktion vid avlarming. De gjorde det via BMW diagnossystemet.. Finns ett val i menyerna där för just denna funktionen. Är ställd på avaktiverad som standard tydligen.... |
|
|
Kan ha fel, men jag har fått för mig att det som default blinkar vid avlarmning bara om larmet löst ut, för att visa att så skett. Mvh /Janne |
|
Tesfes |
Det ska vara så som du säger (om man inte vill omkoda vill säga...:-) Däremot har jag hört att bilen blinkar vid upplåsning om larmet av någon anledning gått. En liten varning för att någon dåre tallat på bilen med andra ord. |
Tesfes |
Sedär... Janne hann före mej... |
|
pelz: vad har du för bil och vilken verkstad var det som utförde det? ___ //Ulf |
|
|
Jag har en 320i -00 Sedan, och de hjälpte mig med detta på RS Bil i Växjö där jag köpte bilen. Det är en BMW återförsäljare. De fixade det gratis åt mig (men det var nog bara lite goodwill från deras sida för att jag köpte bilen där) men det var inga konstigheter alls. |
|
|
Tack för infon, ska ta detta med verkstaden nästa gång bilen ska in. ___ //Ulf |
|
|
Lyfter en gammal tråd... Är det någon som vet om detta enbart fungerar på bilar med larm, eller fungerar det även på de bilarna som har fjärrstyrt centrallås? Mvh/ Niclas |
|
|
Min -02 318 T (E46) blinkar inte överhuvudtaget längre och jag har därför en tid tänkt skriva in en fundering i formuet... hittade denna tråd. Den lyser i kupén vid upplåsning och släcks (om det lyser) vid låsning, men blinkar alltså inte... för vara ärlig minns jag inte om den gjort det... tror bestämt det. Min bekants -04 320 T blinkar vid upplåsning. Vad kan vara felet på min? Har två nycklar och ingen av dem "blinkar" bilen. Några förslag?? |
|
|
Vill minnas att det är möjligt att avaktivera blink vid låsning.. Står s. Du kan välja att det blinkar på både lås och lås upp eller valfri kombination av blink/inte blink beroende på hur man vill ha det. JKag skall säga till om att de skall ställa in för blinkning vid nästa service. J*vligt skönt att ha när man är på väg till bilen och vill vara säker på att den är upplåst när man kommer fram (typ om man har händerna fulla med matkassar) //amullo --- |
|
|
mountainmikey: Om du har larm skall den blinka när den larmar på. Om du inte får blinket är något inte stängt typ en dörr. Men då kupen slocknar är det troligen bagage eller motorhuv som inte är stängt. Det kan vara en trasig switch i motorhuven vilket har drabbat endel M3:or har jag för mig. Det skulle kunna vara som amullo säger men hur har det i så fall avaktiverats... /chni |
|
|
Fixade med bilen i helgen... Satt tillbaka laddaren för DEFA systemet bilen har, vilken jag monterat bort en gång i tiden då jag felsökte varför bilen blev utan ström. Visade sig att det var batteriet som var dåligt, varpå jag köpte nytt. Återmontering av DEFA-laddaren innebar även återplacering av en säkring jag tagit bort... och TADAAA... nu blinkar bilen igen vid låsning! :) Måste ha haft med den säkrningen att göra... det fungerar iafall igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.