AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.276

Eftermontage av regnsensor på e39

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag saknar tyvärr regnsensor på min 523 -00. Någon som har eftermonterat i samband med rutbyte? Förenade Bil var osäkra på om det gick.

Den mekaniska biten är inga som helst problem. Det är den elektriska som kan ställa till det. I princip behöver regnsensorn +,-, K-bus och en kabel till GM med info om parkläge på torkarna.

Ev kan jag koppla upp regnsensorn till K-bus och se vad som händer.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
ts
107
tsotred
540iA-96
Skulle också vilja veta. Har en backspegel med regnsensor, men den är inte inkopplad. Finns det fördraget eller är det kört att hoppas på att kunna koppla in den ?
Använd vattenavstötande medel på vindrutan istället, då behöver man nästan aldrig använda torkarna.

Min regnsensor är obehövlig.

Kanske inte det svar ni hade tänkt er dock.
Mr
91
Mr Bean
330ciM -04 E-46
Wannabe....vad använder du för ett medel? Kan ju vara intressant att prova.

Stone
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Hej!
Jag använder ett medel som heter Turtle rain kleer,fungerar mycket bra.
Man gnider in rutan i två omgångar med en lite fuktig trasa,sedan efterttorkar
man med hushållspapper.Rutan blir jättefin och regndropparna åker bort med fartvinden.

/Whalle
Medlet heter 5 sateesta här i Finland men tillverkas av Turtle, alltså med all säkerhet samma medel som Whalle nämner. Tyvärr hålls ytan inte så värst länge, utan man bör sätta på nytt en gång i månaden eller så.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Rain-X är också en mycket bra produkt, finns bl.a. på Micro.

MVH Christofer
Personligen tycker jag regnsensorn är en väldigt överreklamerad pryl.
Dock utökar den ju utrustningslistan med en rad vid försäljning, det är väl den enda fördelen som jag ser det.
Rain-X är mycker bra tycker jag med.....

Billy / Kattmannen
Hela rutan måste väl isåfall bytas ut? Har hört att de rutorna till bilar med regnsensor är dyrare än de utan...
Is
112
Isacsson
E61 09 530 X-drive
Ingen som vet nå mera om det går? Står inför ett rut byte snart.

Enda jag kan tillägga är att "vindrute vaxet" är verkligt bra! När jag har det så använder jag inte torkarna alls.
Kan tillägga att båda E39'orna har regnsensor, men är nog en klart överreklamerad grej.
st
3.466
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Regnsensor fungerar förträffligt och inget jag vill vara utan! Hur det regnar där de som jämställer med kemisk behandling kör vet inte jag, men kemisk behandling använder jag endast ett komplement till torkarna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.