AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
823

Bilen drar ström när den ej är igång.

Pi
134
Pitbull_Power
Bmw 535 E34 -90
Hej på er.
Jag har ett problem med en bil.
Det är en 735 -89
Det drar ström när den står stilla, drar ut batteriet
på ca 4-5 dagar.

Har sökt lite här men hittar inte ngt direkt svar.
Ngn som har en idé om vad det kan vara.
Kan ju vara typ vad som helst men det är
kanske ngn/några som har haft samma fenomen??

Mvh Mattias Skoglund

Har liknande problem, det är svårt att säkerställa vad som är problemet. Man får gå systematiskt tillväga att koppla bort eller mäta upp olika tänkbara elförbrukare. Jag har varit "säker" flera tillfällen att jag hittat vad som drar på min bil, men det har visat sig vara fel ändå. Allt från OBC, centrallås, telefonen, m.m Nu senast har jag kopplat bort frontdeln från stereon och då har mitt batteri hållt sig än så länge...
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Man kan mäta strömmen från batterit med alla dörrar stängda (vänta en stund). Strömmen ska gå ner till typ 10mA, är den mycket högre så är det att börja rycka säkringar och se när den går ner för att placera felet. Ofta brukar det vara någon lampa som lyser i handskfacket eller bakluckan. Viktigt att alla dörrar är stängda, den drar mera ström om någon dörr är öppen!
alain
jag har haft samma problem med bilen.
hade jord kabel fel från motor till balken, bytde det och inga problem efter.
((MVH Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Hade samma problem en gång med min gamla e34, upptäckte sen att lampan i handsfacket lyste efter ett antal felsökningar, verkstadbesök osv. Kan vara nåt enkelt..:)
Pi
134
Pitbull_Power
Bmw 535 E34 -90
Ska kolla bilen imorn.
Mvh Mattias

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jaghar ställt innerbelysningsströmställaren så att inerbelysningen aldrig tänds, sedan dess har jag inte haft några problem (tror att eventuellt lyste belysningen i skuffen eller nått)

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.