AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.253

Vem utfärdar nyckelintyg?

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Hey där

Var skaffar man ett s.k. "nyckelintyg" för att få en fullvärdig försäkring?

Alltså, jag vet varför man ska ha det, men inte hur eller vem som utfärdar det.

BMW...

/ Mvh Joakim

Min fd:
Länk
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
BMW-group i Tyskland då eller?

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Fick svaret här nyss och ringde lokala BMW-verkstaden.

500 kronor för att verifiera nycklarna.......hutlöst!

Firman jag köpte min f.d. 330ci av, fixade detta med BMW i Helsingborg.

/ Mvh Joakim

Min fd:
Länk
330-mike:

Inte är det hutlöst ingen jobbar grattis vi alla måste make some money annars går det inte ihop.

NU vet jag inte hur lång tid det tar att ta fram de uppgifterna eller vilka andra kostnader de har för att ta fram uppgifterna. Men jag antar att Bmw sätter marknads kraftiga priser på deras varor och tjänster, har du hört dig för från andra märken vad det kostar ex:MB,Audi?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

500kr kanske känns dyrt men både Förenade Bil i Malmö och Theanders i Lund tar det dubbla. Betalade i somras 1000 kr för nyckelintyg + halvljusautomatik och för någon månad sedan betalade jag 1100 kr för samma sak för den andra bilen.

___
//Ulf
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Okey, okey.....ni BMW-fantaster. Det är väl billigt då att ringa ett samtal och uppge chassinumret, eller vad de gör, för 500 kronor ; )

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

330-mike: håller givetvis med dig att det känns dyrt i föhållande till arbetsinsats även om inte jag vet exakt vad den faktiska arbetsinsatsen är. Samtidigt så vet dom ju att försäkringsbolagen kräver detta på importbilar och vi är ju tvingade att uppsöka en auktoriserad verkstad för att få detta papper och då är dom ju inte sena att utnyttja sin position.

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Dom ringer inga samtal utan kopplar upp bilen mot datorn och kollar så att det inte finns några fler nycklar än dom du har initierade mot bilen + att dom kodar om bef nycklar..

Betalade oxå 1000:- hos Automax i Kalmar för omkodning och halvljusautomatik..

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.