|
|
|
|---|---|
|
Säkring Nr 10 på min 318 går heltiden, håller väl någon vecka, men om man har på full fläkt och vrider på full värme snabbt så går den direkt! Nr 10 går till instrument, varvräknare, motortemp, bensinmätare, fläkt, backljus. Vad kan vara fel?, säkringen är av typen 7,5A. Kan jag byte upp mig till 10amp, en verkstadskille säger att det går, men det är viktigt att bara gå upp ett steg för annars kan man råka ut för kabelbrand mm. | |
|
fläkten går tungt? Låter ju som att det kan vara nåt sånt när du skriver att säkringen även sköter fläkten.. // Erik |
|
| JA faktiskt går fläkten tungt när man vrider temperaturreglaget mot rött, ju mer värme desto mindre väsnas/snurrar fläkten och man känner motstånd i reglaget. Eftersom den går tungt, håller fläkten på att ge upp eller ligger något emot? | |
| byt absolut inte ut mot en större säkring! har du otur så kan du bränna kablarna då! | |
| Låter ju som om du kommer få byta fläktpaketet. Om du vill chansa så kan du ju försöka smörja fläkten på plats.. kanske funkar ett tag, men förr eller senare så kommer du få riva ner och byta... Böt på min gamla volvo 940 och det var ett rent HELVETE att göra det... Hela instrumentbrädan var tvungen att rivas... hoppas för din skull att det inte är sååå jobbigt! | |
| Nej det är inte jobbigt, men jag kommer nog inte att byta innan jag vet säkert. Oftast håller säkringen i en vecka innan den går och då är det billigare och enklare att byta bara! | |
| Att komma åt fläkten i en e30 är inte alls speciellt jobbigt, sitter en kåpa vid torpedväggen, tar en 2-3min att få loss ordentligt och sedan några minuter att få loss fläkten. | |
| Då är det är precis som på E21 misstänker jag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.